Importanta alergatului - Woman2woman.ro


Importanta alergatului

By on January 21, 2014

mancare de post

Share Button

Importanta alergatuluiAlergatul sau jogging-ul si beneficiile lui sunt cunoscute tuturor. Printre altele, alergatul contribuie la producerea de endorfine, dar si la dezvoltarea musculaturii, la obtinerea unui trup armonios si a unei stari de bine. Exercitiile fizice mereu sunt sanatoase si bine venite organismului nostru, de aceea este foarte indicat sa se practice cat mai mult.

Autor: Calatean Raluca Adriana

Alergatul, un adevarat medicament

Efectele pozitive pe care le are alergatul asupra organismului nostru sunt:

– Intaririea musculaturii (deoarecere majoritatea dintre muschi participa la acest proces).

– O imbunatatire a sistemului respirator.

– Ajuta la depasirea starilor de depresie.

– Reglarea tensiunii arteriale.

– Arderea grasimilor.

– Reducerea aparitiilor bolilor cardiovasculare.

– Intareste musculatura.

– Intareste rezistenta corpului.

Alergatul mai are si un efect benefic pentru inima. Este un stil de viata usor, sanatos. Prin acest mod putem da jos si kilogramele in plus. Sa nu uitam de cei doi factori importanti care tin in viata acest sport. Hidratarea si respiratia regulata. Hidratarea nu trebuie sa lipseasca atunci cand ne pornim intr-o sesiune de alergare. Este important sa avem la noi un litru de apa, pentru a nu sufoca plamanii. Respiratia trebuie sa  fie regulata si nu exagerata. Este foarte important ca in timpul alergarii sa calcati corect pamantul.

Este necesar sa purtati incaltaminte cu o talpa moale pentru a va oferi o stare de sensibilitate. Alergatul iti prelungeste viata cu cel putin cinci ani, pentru ca ii oferi organismului tau un mediu de viata foarte sanatos.

Cei care alearga in mod constant sunt mai echilibrati din punct de vedere mental. Este important si locul care il alegem pentru alergare. Recomandat este o pista de atletism deoarece iti protejeaza incheieturile si coloana.

Acestea ar putea avea de suferit daca vei practica alergatul in conditii improprii.

Inainte de a incepe alergarea faceti o usoara incalzire a articulatiilor si muschilor.

Nu alerga pana la extenuare deoarece organismul nu iti va mai putea exercita comenzile. Fiecare avem un grad de rezistenta diferit, iar atunci cand simtim ca organismul nostru nu mai simte comenzile date de noi, trebuie sa ne oprim.

Daca nu ai alergat niciodata, sfatul oricarui specialist este sa incepi cu alergari usoare, de acomodare pana cand inima se va obisnui sa pompeze intr-un mod cat se poate de regulat. Femeile care decid sa alerge in mod constant sunt sfatuite sa poarte un sutien special care sa impiedice miscarea accelerata a sanilor.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *