Dieta Dukan - regim, meniu, retete - Woman2woman.ro

Dieta Dukan – regim, meniu, retete

Share Button

Dieta Dukan propune un program de slabire destul de rapida, in 4 faze: faza de atac, croaziera, consolidare si stabilizare. Prima faza, Atacul, prima faza a dietei reprezinta si faza in care se va slabi rapid intr-un timp scurt, de doar cateva zile. Urmeaza apoi croaziera, la finalul careia vei ajunge la greutatea dorita, apoi urmeaza consolidarea, cand se reintroduc, treptat, alimente pe care le doresti. Ultima faza, stabilizarea, reprezinta controlul greutatii ca stil de viata. In acest articol vei afla detalii despre regimul Dukan, dar si despre retete Dukan pe care poti consuma in aceasta dieta.

Reguli in dieta Dukan

Dieta Dukan - regim, meniu, retete

Dieta Dukan – regim, meniu, retete

Activitatea fizica este indispensabila

Miscarea si exercitiile fizice sunt recomandate pe toata durata dietei. Exercitiile trebuie sa fie adaptate stilului de viata al fiecaruia. Daca nu ai mai facut sport si nu esti obisnuita, trebuie sa mergi pe jos. Poti alege orice alta activitate sportiva: aerobic, ciclism, inot, fitness. Este obligatoriu sa faci miscare!

Activitatea fizica va creste consumul de energie si va forta organismul sa apeleze la depozitele de grasime. Silueta ta se va modela si pielea se va tonifia.

 

Dieta Dukan in 4 faze

Urmarea dietei Dukan presupune angajarea intr-un proces de lunga durata, impartit in patru etape: primele doua sunt destinate pierderii in greutate, iar celelalte doua trebuie urmate pentru stabilizarea greutatii. Faza de atac este cea mai dificila, mai exigenta, mai controversata dar si cea mai eficienta dintre toate fazele dietei. Este controversata pentru ca se bazeaza doar pe consumul de proteine, dar motivul este clar: ofera satietate si organismul consuma multa energie pentru a le digera. Tot efortul va fi in beneficiul siluetei noastre.

Iata cele 4 faze:

Dieta Dukan faza 1 – Faza de Atac

Dieta Dukan faza 2 – Croaziera (in dieta se introduc si vegetale)

Dieta Dukan faza 3 – Consolidarea

Dieta Dukan faza 4 – Stabilizarea

Dieta Dukan Retete

1. Dieta Dukan faza 1: faza de Atac este dificila, dar eficienta

Proteine, proteine si iar proteine. Prima parte a acestei diete reprezinta de fapt esenta ei: o dieta bazata pe consumul de proteine. In dieta Dukan, aceasta etapa este decisiva, dificila, dar eficienta: poti pierde 5 kilograme in primele 3 zile!

Aceasta etapa permite doar consumul de proteine si tarate de ovaz. De asemenea, acum are loc o slabire rapida, in functie de numarul de zile ales pentru faza de atac. Nu se recomanda o faza de atac mai lunga de 7 zile. Asadar, in faza de atac, care poare dura 3-7 zile zile, poti sa consumi urmatoarele alimente: peste, carne slaba de vita, de curcan sau pui fara piele, oua, ficat, branzeturi slabe (cu 0 – 0,2% grasimi), condimente (nu in exces si la fiecare masa) si lapte slab (in cantitati foarte mici sau deloc). Aceste alimente pot fi gatite doar prin fierbere, la abur, gratar sau la cuptor.

Legumele si alimentele dulci sunt interzise.

72 de alimente permise in dieta Dukan faza 1, faza de atac!

Faza de atac nu permite sa te abati de la regim. Degeaba visezi la o farfurie de supa sau la o garnitura de legume fierte. Vei consuma doar carne de vitel, orice fel de peste (inclusiv afumat), carne de pasare (cu exceptia carnii de gasca si rata), jambon de pui sau curcan, proteine vegetale (branza tofu) si produse lactate cu 0% grasimi.

Acestea se consuma fara sa adaugi grasimi, doar cu un pic de sare, lamaie, mustar, condimente, otet sau zaharina. Dieta Dukan recomanda consumul a 1,5 litri de lichide zilnic. Poti alege sa bei apa, bauturi light cu indulcitori sau ceaiuri. In plus, zilnic trebuie sa consumi o lingurita de tarate de ovaz, care contribuie la satietate si eliminarea naturala a catorva calorii.

 

meniu atac dieta dukan

 

Dieta Dukan faza 1: rezultatele apar rapid!

Pentru a urma dieta Dukan, ai nevoie de o vointa de fier si de o motivatie extrem de puternica pentru a duce regimul la capat, cu toate fazele lui. Noroc ca nu trebuie sa rezisti prea mult: faza de atac dureaza 3 zile (daca vrei sa pierzi 5 kilograme), 5 zile (10 kilograme) si 7 zile maxim (daca vrei sa scapi de mai mult de 10 kilograme).

Cum nu exista portii impuse sau ore fixe la care trebuie sa mananci, pentru a te asigura ca urmezi dieta asa cum trebuie poti consuma produsele special create pentru regimul Dukan.

Va fi dificil, dar vei fi motivata sa rezisti cand vei vedea ca dieta Dukan este foarte eficienta, iar rezultatele apar rapid: in functie de durata fazei de atac poti pierde intre 1,5 si 5 kilograme. Suna bine, nu-i asa?

Dieta Dukan faza 1: dezavantaje

Pierderea in greutate din faza de atac este considerata prea mare si prea rapida. Poate cauza deficienta de vitamine, minerale si fibre. Pentru a evita problemele de sanatate, se recomanda consumul suplimentelor alimentare (vitamine si minerale), in aceasta perioada. Este de asteptat sa te simti obosita, avand in vedere consumul exclusiv de proteine.

Senzatia de oboseala poate fi pusa si pe seama pierderii rapide a kilogramelor. Din cauza lipsei de fibre, poate interveni constipatia. Avand in vedere ca kilogramele au disparut rapid, efectul yo-yo este asteptat, mai ales daca nu urmezi dieta Dukan asa cum a fost planuita si nu respecti toate fazele.

2. Dieta Dukan faza 2 – Croaziera

Faza a doua a dietei Dukan, croaziera, dureaza atat cat e nevoie pentru a atinge greutatea dorita. Croaziera este etapa a doua a regimului Dukan, etapa in care se continua slabirea spre greutatea dorita. In Croaziera, sunt permise aceleasi alimente ca si in Atac, la care se adauga si o serie de legume. In aceasta etapa se alterneaza zilele de proteine – PP – din Atac, cu zile de proteine si legume – PL.

Dintre legumele interzise enumeram: cartofii, orezul, morcovii, porumbul, mazarea, fasolea, lintea. Este vorba despre legumele care contin amidon.

Poti consuma: varza, ciupercile, broccoli, usturoi, ceapa, rosii. Lista completa de alimente permise o gasesti aici.

3. Dieta Dukan faza 3 – Consolidarea

Reprezinta faza in care, ajunsa la greutatea dorita, vor fi reintroduse, treptat, alimentele dorite. De asemenea, este etapa din regimul Dukan care dureaza cate 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut in timpul regimului. Acum iti vei pregati corpul pentru trecerea la alimentatia obisnuita, introducand progresiv anumite alimente interzise in primele doua etape ale dietei. In prima parte a Consolidarii, poti introduce saptamanal o masa completa, care poate contine orice alimente iti doresti, fara nicio exceptie.

In a doua parte a Consolidarii poti trece la 2 astfel de mese festive pe saptamana.

Totusi, in una dintre zilele saptamanii trebuie sa consumi doar proteine, la fel ca in Atac. Nutritionistul care a creat dieta recomanda ca ziua de proteine sa fie joia.

4. Dieta Dukan faza 4 – Stabilizarea

Stabilizarea sau controlul greutatii pe termen lung trebuie sa devina un stil de viata. Ai atins greutatea dorita, insa mentinerea acesteia este esentiala. Pana la urma acesta este scopul dupa o dieta, nu? Asadar, va fi nevoie sa pastrezi regulile dietei, inclusiv cea ramasa din Consolidare si care se refera la ziua de proteine pe care sa o tii in fiecare saptamana.

De asemenea, e nevoie sa consumi minim 1,5 litri de apa pe zi, sa faci miscare si sa consumi 3 linguri de tarate de ovaz in fiecare zi.

Dieta Dukan Retete

Tocmai pentru ca o serie de alimente sunt interzise in regimul Dukan, probabil ca, cel putin la inceput, vei avea nevoie de ajutor in realizarea meniului. Astfel, iti vor fi de ajutor retete Dukan pe care sa pregatesti usor si, mai ales, corect. Este foarte important sa respecti cu strictete regulile dietei pentru a obtine rezultatele dorite.

Sa tii un regim Dukan nu inseamna sa renunti cu totul la dulce sau sa optezi pentru mancare fara gust. Vei vedea ca ai foarte multe retete Dukan gustoase, pentru care poate vei opta si dupa ce vei termina cu regimul Dukan, dar iti vei schimba stilul de viata.

Exista o serie de alimente interzise: cartofi, morcovi, linte, fasole etc. Mai scurta este, de fapt lista alimentelor permise. Astfel, poti consuma carne slaba si fara piele de pui, curcan sau vita, peste, oua, branzeturi cu 0% grasime, dar si legume precum: varza, ciuperci, broccoli, usturoi, ceapa, rosii.

Realizand combinatii intre alimentele permise poate chiar vei descoperi retete Dukan care sa fie introduse in meniul familiei si pe viitor. Ar fi util chiar sa iti creezi o carnetel – dieta Dukan Retete, in care sa incluzi diete Dukan preferate sau create chiar de catre tine in momentele de inspiratie.

Devino creativa si combina alimentele permise! Cu siguranta vei putea obtine retete Dukan gustoase.

Insa, iata ca iti venim si noi cu un ajutor: mai multe retete Dukan poti gasi pe site-ul nostru in aceasta sectiune de retete Dukan.

 

Share Button