Diferenta dintre a pierde in greutate si a pierde grasime! - Woman2woman.ro


Diferenta dintre a pierde in greutate si a pierde grasime!

By on February 6, 2012

mancare de post

Share Button

Autor: Olivia, partea feminina din antrenorulmeupersonal.ro

grasimea corporalaGreutatea corporala este un subiect la care multi oameni din ziua de azi se gandesc, in special noi femeile. Ne urcam dimineata pe cantar entuziasmate si cu speranta in inima ca va arata cu ceva grame mai putin.  Valoarea pe care acesta o arata influenteaza incepand cu hainele pe care le imbracam, pana la starea noastra de peste zi si chiar increderea in sine. 

Daca arata cu jumatate de kilogram mai mult decat cu doua zile in urma, ne luam haine mai largi, pentru a nu lasa sa se vada colacelul de pe burta si pentru a ascunde imperfectiunile. Petrecem o mare parte din zi gandindu-ne unde si cu ce am gresit, cum se poate ca ne-am ingrasat, ca doar nu am mancat nimic dupa ora 18.00 si doar o bucatica de ciocolata pe zi nu avea cum sa strice.

In schimb, daca avem cu jumatate de kilogram in minus, suntem cele mai fericite. Spiritul nostru radiaza de fericire si nimic nu ne poate sta in cale. Ne imbracam cu haine mai mulate, mai feminine, ne luam si niste pantofi cu toc, pasim increzatoare pe strada cu fruntea sus si zambetul pe buze. Suntem atat de entuziasmate, ca nici macar nu ne intrebam cum de s-a intamplat.

O greseala majora pe care marea majoritate a femeilor, oamenilor, o fac cand vine vorba de a obtine corpul visurilor lor este ca nu fac distinctia intre a pierde in greutate si a arde grasime. Este o greseala fatala care ne opreste din procesul nostru de a arata mai bine, de a ne simti mai bine in pielea noastra si de a primi mandre  aprecierile celorlalti.

Dar totusi ce insemna a pierde greutate si a pierde grasime?

Scaderea in greutate se refera la scaderea valorii pe care o arata cantarul, o scadere care nu arata daca  ai pierdut apa, daca ai scazut in masa musculara sau daca ai ars grasime. De multe ori cand cineva slabeste urmand o dieta, valoarea care apare pe cantar este o valoare inselatoare.

In cazul in care cantarul iti arata cu jumatate de kilogram mai putin decat cu 3 zile in urma, e foarte probabil sa fi pierdut apa din corp sau, chiar mai rau, masa musculara. Cand utilizezi metode rapide de slabire si mananci mai putine calorii decat arzi intr-o zi, corpul va avea nevoie sa utilizeze din depozitele de energie pentru a functiona normal. Cum nu ii putem dicta corpului de unde si ce sa arda acesta va recurge, cel mai probabil, la a arde muschi in loc de grasime pentru a avea energie. Adevarul este ca vei fi mai usoara pe cantar, dar vei arata la fel de plinuta in zonele tale cu probleme. E evident ca atunci cand incerci sa imbunatatesti aspectul fizic trebuie sa te asiguri ca ceea ce pierzi e grasimea corporala si nu putinii tai muschi.

A arde grasimii, pe de alta parte, nu tine cont de ceea ce arata cantarul ci se refera la a arde grasimea de pe corp, a scadea procentul de grasime, a pierde centimetri de tesut adipos din locurile in care trebuie si a arata mult mai bine cand te uiti in oglinda.

O persoana de 55 kg cu o masa musculara de 41kg, are un procent de grasime de 26% ( adica 14kg de grasime). Doar cand te gandesti la 14kg ca si cantitate intelegi ca de fapt e mult. Imagineaza-ti ca ai avea 7 sticle de 2L de apa legate de tine. Acum gandeste-te cat de incomod ti-ar fi sa te misti.

Aceasta persoana este o persoana medie conform tabelului de mai jos utilizat la nivel international :

Descriere Femei Barbati
Grasime esentiala 10 -13% 2 -5%
Atleti 14 -20% 6 -13%
Fitness 21 -24% 14 -17%
Acceptabil 25 -31% 18-24%
Obezitate +32% +25%

 

E adevarat ca o parte din aceasta grasime e esentiala pentru buna functionare a corpului nostru, insa tot ceea ce e peste, in special mult peste, arata groaznic cand ne privim  in oglinda.

Indiferent de cat de activa sportiv esti, daca procentul de grasime corporala e peste 20% atunci cand te vei uita in oglinda nu vei putea sa iti vezi muschii lucrati si nici un corp mai definit. Vei vedea aceleasi brate groase, abdomen cu burtica, fund si picioare cu celulita.

Si acum vine intrebarea: Tu ti-ai masurat vreodata procentul de grasime? Stii ce procent de grasime corporala ai?

Pentru a determina procentul de grasime poti folosi urmatoarele metode:

–          Impedanta bioelectrica, realizata cu ajutorul cantarelor sau a dispozitivelor de tinut in maini;

–          Cantarirea hidrostatica, care se bazeaza pe legea lui Arhimede pentru a determina densitatea corpului;

–          Masurarea cu ajutorul Bod Pod, un aparat care nu cred ca e disponibil la noi in tara;

–          Masurarea pliurilor de piele si determinarea cu ajutorul formulelor a procentului de grasime corporala (citeste mai multe pe site);

–          Estimarea vizuala a grasimii corporale (procentul de grasime in imagini).

Chiar daca impedanta bioelectrica este cea mai la indemana metoda, cand apelezi la un specialist (antrenor fitness, nutritionist) care sa iti determine procentul de grasime, acesta ar trebui sa foloseasca metoda pliurilor de piele pentru un rezultat mult mai exact.

In ceea ce priveste aspectul fizic al doua femei cu aceeasi grasime corporala, diferenta vizuala este data de cantitatea de masa musculara pe care o au. Cele doua femei din poza au aceeasi grasime corporala insa cea din stanga, datorita masei musculare, este mai placuta la vedere, are un corp mai definit.

Ai prefera sa fii cu 5 kilograme mai slaba pe cantar si sa arati la fel de plinuta cu grasime pe brate, sau ai alege sa ai aceeasi greutate pe cantar, dar sa ai un corp mai definit, mai sexy, brate tonifiate si abdomen plat? Cred ca deja ai ales varianta a doua si bine ai facut.

Asa ca opreste-te din a fi orientata sa slabesti si concentreaza-te sa arzi grasime corporala.

In ceea ce priveste mijloacele si metodele de a arde grasime corporala acestea vor fi subiectul unui alt articol, iar pana atunci:

Nu te da batuta, antreneaza-te!

 

Sursa foto:  antrenorulmeupersonal.ro
Autor: Olivia, partea feminina din antrenorulmeupersonal.ro
Citeste si alte articole din categoria Diete
Vezi si alte articole scrise de acelasi autor 

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *