Totul despre dezvoltarea copilului de la 0 luni la 3 ani - Woman2woman.ro


Totul despre dezvoltarea copilului de la 0 luni la 3 ani

By on septembrie 29, 2022

mancare de post

Share Button

Ce știe și ce poate face copilul până la 3 ani. Dezvoltarea fizică, cognitivă și psihică. Despre jocuri și jucării la vârsta de 2-3 ani. Dezvoltarea motricității fine.

Dezvoltarea unui copil în primii ani de viață este un moment foarte important. În această perioadă, are loc atât dezvoltarea fizică, cât și cea psihică a copilului. Dezvoltarea modernă a copiilor, desigur, este ușor diferită de ritmul de dezvoltare al generațiilor anterioare și există multe motive pentru aceasta: ecologia, medicația, nutriția, ritmul general de viață și, cel mai important, tipul de interacțiune cu copilul.

De asemenea, evaluarea dezvoltării individuale a copiilor se realizează în funcție de abilitățile pe care bebelușul le-a stăpânit până la o anumită vârstă.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 1 lună

  • Este în regulă sughitul, fiind un mod de a interacționa (împreună cu plânsul, mormăitul și strănutul);
  • Auzul copilului este deja pe deplin dezvoltat și se poate îndrepta către sunete și voci familiare;
  • Ochii bebelușului încă mai rătăcesc și uneori strabesc. La 1 lună poate vedea și focaliza obiectele aflate la o distanță de 20-30 cm; îi plac modelele alb-negru și alte culori contrastante. Însă copilul este mai dispus să se uite la fețe decât la orice altceva, așa că nu este nevoie să cumpărați jucării strălucitoare, ci ține-l pe cel mic cu fața spre voi și vorbiți-i;
  • Mirosul este, de asemenea, încă în curs de dezvoltare; bebelușilor le plac aromele dulci (mirosurile amare, înțepătoare sau acre îi sunt dezgustătoare), iar dacă alăptați, bebelușul va putea, probabil, să aleagă laptele mamei dintr-o serie de alte lucruri, pentru că îi cunoaște gustul și aroma;
  • Copiilor le place să atingă lucruri moi (o pătură moale la atingere, de exemplu), dar nu le place să fie ridicați sau mișcați brusc. Așa că fiți blânzi;
  • Deși toți bebelușii sunt diferiți, la vârsta de 1 lună pot continua să-și strângă strâns mâinile în pumni. Astfel, puștiul face mișcări ascuțite și tremurătoare cu mâinile, are reflexe puternice;
  • Dacă nu a început să zâmbească mai devreme, cel mai probabil se va întâmpla la începutul primei luni.

Deși trebuie să aveți răbdare pe măsură ce bebelușul vostru progresează, iată câteva semnale roșii care nu trebuie ignorate. Consultați-vă medicul dacă copilul vostru de o lună:

  • mănâncă încet sau suge lapte cu dificultate;
  • nu clipește în lumină puternică;
  • nu pare să-și miște activ brațele și picioarele;
  • nu răspunde la sunetele puternice;
  • nu se concentrează asupra obiectului și nu îl urmărește în mișcare;
  • îi tremură bărbia chiar și atunci când nu plânge;
  • brațele și picioarele par excesiv de atârnate sau invers tensionate.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 2 luni

  • fontanela posterioară se închide;
  • reflexele nou-născutului se estompează;
  • mușchii gâtului devin mai puternici, copilul își poate ține capul pentru o perioadă scurtă de timp;
  • tensiune redusă la nivelul membrelor;
  • bebelușul distinge obiectele aflate la distanță apropiată;
  • pune lucrurile în gură;
  • apare intonația, cu care copilul își demonstrează reacția la ceea ce se întâmplă;
  • copilul reacţionează la sunet, întorcând capul;
  • știe să zâmbească;
  • distinge vocile părinților.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 4 luni

  • ține capul în poziție șezând în brațele părintelui;
  • șede cu sprijin;
  • se poate răsturna;
  • fixează ochiul;
  • ținând în mână o zornăitoare, o examinează;
  • râde în hohote;
  • se simte bine dacă vede un biberon sau un sân (în funcție de modul în care mănâncă copilul);
  • îi distinge pe mama și pe tata, prin sunetul vocii și după aspect.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 6 luni

  • copilul mută obiectele din mână în mână;
  • poate ridica o jucărie căzută;
  • se poate răsturna de pe spate pe burtă;
  • șede încrezător cu sprijin;
  • apar primii dinți;
  • recunoaște străinii și îi tratează cu neîncredere;
  • poate țipa sau plânge pentru a „chema” mama, „a cere” să ridice sau să-i dea o jucărie;
  • aude sunete „depărtate”;
  • încearcă să imite sunetele pe care le aude.

IMPORTANT: Dezvoltarea copilului îngrijorează toate mamele fără excepție, dar mulți părinți transformă dezvoltarea copiilor într-un cult: încep să „terorizeze” literalmente copilul cu cărți, litere, cifre aproape de la naștere. Este important de reținut aici că dezvoltarea neuropsihică a copiilor începe abia la vârsta de 9 luni și în acest moment este necesară formarea sensibilității emoționale, senzoriale a celui mic.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 9 luni

  • începe să cunoască lumea din jur;
  • șede cu încredere;
  • încearcă să stea în picioare;
  • poate ridica o jucărie cu arătătorul și degetul mare;
  • scutură zornăitoarea;
  • bolborosește activ;
  • înțelege „comenzi” simple;
  • înțelege sensul cuvântului „nu”;
  • continuă să imite sunetele vorbirii sau sunetele de pe stradă;
  • nu-i place să fie singur;
  • plânge dacă mama sau tata pleacă.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 10-12 luni

Dezvoltarea unui copil la 10-12 luni determină modul în care va avea loc dezvoltarea vorbirii de la 1 la 3 ani. Odată cu creșterea fizică activă vine și dezvoltarea psihicului. Când bebelușul începe să meargă, începe și dezvoltarea activității motorii și cognitive a copilului, care este direct legată de vorbire și gândire. Așadar, piciul:

  • are triplă greutate de la naștere;
  • a crescut cu jumătate din înălțimea de la naștere;
  • merge sau încearcă cu încredere să meargă, ținându-se de mâna unui adult;
  • șede singur;
  • răsfoiește paginile unei cărți;
  • poate urmări obiectele care se mișcă rapid;
  • își știe numele.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 18 luni

Dezvoltarea copiilor de la 1 la 2 ani este o perioadă extrem de importantă și plină de evenimente. Psihologia dezvoltării unui copil de 18 luni este un proces delicat, părinții trebuie să dedice mult timp bebelușului lor, pentru că acum se formează în el calitățile unei viitoare personalități. Acesta:

  • spune „mama”, „tata”, „baba”;
  • imită sunetele animalelor;
  • recunoaște numele obiectelor;
  • „ajută” să se îmbrace (ridică brațul, piciorul);
  • iubește jocurile cu mingea;
  • indică obiectele;
  • evidențiază preferata jucărie;
  • poate urca scările;
  • poate construi o piramidă;
  • ține cu încredere o lingură, o cană, poate mânca singur;
  • se uită la pozele din carte;
  • arată afecțiune față de părinți;
  • arată tristețe și tânjește după unul dintre părinți;
  • ascultă povești;
  • știe până la 10 cuvinte;
  • se strâmbă dacă se gâdilă;
  • știe unde sunt ochii, urechile, nasul etc.
  • înțelege ce articole vestimentare poartă;
  • arată dreptul de proprietate asupra jucăriilor.

După cum vedeți, dezvoltarea unui copil de la 0 la 2 ani este intensă, așa că este foarte important să nu ratați acest timp și să-l dedicați unui studiu activ al lumii din jur împreună cu copilul vostru. Acesta este momentul în care începe dezvoltarea abilităților la copii.

Citește mai mult despre dezvoltarea copil de la 1-3 ani la – https://fericitazi.com/copii.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 2-2,5 ani

  • copilul poate lovi mingea și rămâne în picioare;
  • poate ridica obiecte de pe podea fără să cadă;
  • poate îmbrăca haine simple;
  • alcătuiește o propoziție simplă din 2-4 cuvinte;
  • înțelege comenzi complexe (“adu ursul și pune paharul pe masă”);
  • vocabularul activ ajunge până la 150-200 de cuvinte;
  • poate număra până la trei;
  • pune o mulțime de întrebări.

Normele pentru dezvoltarea unui copil la 2,5-3 ani

Dezvoltarea unui copil de 2,5 – 3 ani este un sistem complex de evenimente, unde fiecare zi contează. Acesta este momentul în care trebuie să cunoască și să studieze lumea din jurul său. În acest moment, trebuie să vă implicați cu copilul în dezvoltarea abilităților motorii fine. La 3 ani, el:

  • poate construi o cetate din multe cuburi;
  • poate ridica obiecte mici și le pune într-o sticlă cu gât îngust;
  • știe să se îmbrace singur, dar nu poate face față șireturilor;
  • în vorbirea activă sunt 500-800 de cuvinte; există fraze din trei sau mai multe cuvinte.

SFAT: Pentru a preveni o întârziere în dezvoltarea vorbirii, ar trebui să vă implicați atât în ​​abilitățile motorii fine, cât și în gimnastica articulatorie.

Share Button

LASA UN RASPUNS

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *