Miscarea – secretul sanatatii - Woman2woman.ro


Miscarea – secretul sanatatii

By on December 16, 2012

mancare de post

Share Button

Toata lumea stie ca miscarea face bine organismului, dar haideti sa vedem ce tip de miscare ar fi benefica pentru fiecare in parte!

Autor: Ana Lupsa

Copiii 

Da, copiii! Si ei au nevoie de miscare pentru a creste sanatosi si pentru a se feri de suprapoderalitate. Copiii ar trebui, cel putin pe timpul verii lasati foarte mult pe afara, sa alerge, sa se joace, prin parcuri, la plimbari inca de mici pentru a fi obisnuiti cu miscarea, cu mersul pe jos. De asemenea, e bine ca ei sa invete cel putin un sport, ping-pong, fotbal; mersul pe bicicleta sau role au un foarte mare benficiu pentru ei, mai ales ca ii si incanta o  astfel de miscare, pentru ei devenind ca un joc, o competitie intre copii. Pentru fetite in mod special, este binevenita gimnastica, inca de la varste mici, 4-5 anisori, pentru a-si adapta corpul pentru anumite miscari.

Adolescentii si adultii (16-45 ani)

Aici exista o foarte mare diversitate de a face sport, miscare, pentru tonifierea, mentinerea si modelarea corpului.

In primul rand, plimbarile in aer liber pentru cei mai sedentari sunt binevenite. Pentru cei mai activi, exista, insa o serie de exercitii: dimineata, cand va treziti, deschideti larg geamul si inspirati si expirati de mai multe ori aerul proaspat de afara ( valabil si pentru ce sedentari). Apoi, in fata geamului deschis, incepeti sa faceti cateva exercitii usoare de incalzire, cum ar fi: rotiri de cap, rotirea mainilor de la umar in fata si in spate , pe rand, apoi amandoua in acelasi timp, intinderi pe spate apoi coborati cu mainile in fata pana cand coloana este dreapta, apoi repetati acelasii exercitiu (intinderi cu mainile in sus pe spate) si apoi sa ajungeti cu mainile pana jos, repetati de minim 10 ori aceste tipuri de exercitii. Apoi, cu mainile pe solduri, rotiti trunchiul stanga dreapta de 10 ori. Acestea sunt doar cateva dintre exercitiile de incalzire care sunt binevenite oricand, dar mai ales dimineata in fata ferestrei, respirand mereu aer proaspat.

Pentru cei care vor sa incerce mai mult, este recomandat minim 30 de minute de miscare pe zi, iar cei care au o rezistenta crescuta la efort 1h pe zi de miscare este indicat. Jogging-ul este extrem de benefic sanatatii corpului nostru, cel putin o data pe saptamana este bine sa mergem la alergat prin parc, cu o prietena, cu copiii, cu sora sau alte rude.  Pentru cei mai indrazneti si care dispun de un buget suplimentar, le recomand sa  recurga si la un abonament la sala unde se antreneaza toti muschii corpului! Iar pentru cei care nu au venituri pot foarte bine sa exerseze si in fata televizorului sau a calculatorului privind diverse sedinte de fitness.

Persoanele peste 45 ani

Cei care deja nu mai pot face fata unor exercitii complexe si de diferite grade de dificultate, le recomand pur si simplu mersul pe jos, in aer liber, cel putin 30 de minute pe zi si exercitiile de incalzire enuntate mai sus.

In articolul urmator o sa detaliez mai multe tipuri de exercitii care sunt benefice organismului nostru pentru a ne simti bine in pielea noastra! Pana atunci va urez spor la lucru cu cele enuntate pana acum.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *