Somnul in sarcina: 3 aspecte importante de care sa tii cont - Woman2woman.ro


Somnul in sarcina: 3 aspecte importante de care sa tii cont

By on septembrie 12, 2022

mancare de post

Share Button

Iti este greu sa dormi in timpul sarcinii? De la dureri de cap, arsuri la stomac si vizite nocturne la toaleta, poate fi greu sa dormi bine in timpul sarcinii. La inceputul sarcinii, greata te poate tine treaza. Pe masura ce creste burtica, s-ar putea sa te chinui sa gasesti o pozitie de somn confortabila. Iar in al treilea trimestru, durerile de spate si crampele la picioare pot de asemenea sa te impiedice sa dormi confortabil. Iata cateva sfaturi pentru a te ajuta sa ai un somn mai odihnitor.

Sarcina poate avea un impact semnificativ asupra corpului tau si oricat de mult ai nevoie de somn in sarcina, acesta nu vine intotdeauna usor. 

De ce esti mai obosita cand esti insarcinata?

In timpul sarcinii timpurii, nivelurile hormonului progesteron cresc si metabolismul tau functioneaza la un nivel mai ridicat. Acest lucru poate provoca somnolenta si oboseala in timpul zilei. Nivelul de oboseala va creste bineinteles, mai ales, daca mai ai un copil sau mai multi pe care trebuie sa ii ingrijesti. 

Cum afecteaza sarcina somnul?

O serie de simptome normale in timpul sarcinii ar putea sa te afecteze sau sa iti perturbe somnul, inclusive:

  • Greata si varsaturi (greturi matinale)
  • Urinare frecventa
  • Disconfort fizic, cum ar fi sani sensibili si dureri de spate
  • Miscari ale fatului
  • Crampe la nivelul picioarelor
  • Arsuri la stomac
  • Sforait
  • Contractii uterine neregulate
  • Dificultati de respiratie
  • Sindromul picioarelor nelinistite
  • Anxietate in legatura cu travaliul si nasterea

Ce pozitie de somn este cea mai buna?

Incearca sa dormi pe o parte. Evita sa dormi pe spate, deoarece acest lucru poate presiunea greutatii uterului pe coloana vertebrala si pe muschii spatelui. Dar nu este nevoie sa iti faci griji daca te trezesti confortabil pe spate.

Foloseste perne. Foloseste o perna speciala pentru gravide care sa iti ofere sprijin intregului corp si pe care sa o pozitionezi sub burta. De asemenea, pernele normale asezate in acelasi mod te pot ajuta sa te simtiti mai confortabil. Daca nu detii o perna speciala pentru gravide momentan, incearca sa plasezi o perna intre genunchii indoiti sau sub burta.

Ce pot face pentru a ma odihni confortabil?

Exista numeroase masuri pentru a gestiona tulburarile de somn in timpul sarcinii. De exemplu:

Mediul de somn ideal. Un mediu intunecat, linistit si relaxant si o temperatura confortabila pot ajuta la incurajarea somnului. Pastreaza dormitorul cat mai igienic posibil, curata perne si pilote frecvent si schimba asternuturile cat de des poti. Culcatul si trezitul la aceeasi ora in fiecare zi ar putea, de asemenea, sa imbunatateasca sanatatea somnului. Incearca sa elimini dispozitivele electronice din dormitorul tau.

Ramai activa. Activitatea fizica regulata in timpul sarcinii ar putea sa te ajute sa adormi mai usor.

Previne arsurile la stomac. Mananca mese mici si frecvente si evita sa mananci cu trei ore inainte de culcare. Dormitul pe partea stanga, cu capul ridicat, poate, de asemenea, sa usureze simptomele arsurilor la stomac.

Practica tehnici de relaxare. Mediteaza sau fa yoga inainte de culcare, acest lucru te va ajuta sa te relaxezi si sa adormi mai usor. 

Daca continui sa ai probleme de somn in timpul sarcinii, nu ezita sa apelezi la medicul tau si chiar la terapie, in cazul in care dereglarile sunt cauzate de anxietate si stres. Este normal sa te simti putin stresata atunci cand dai nastere la o noua viata. O optiune ar putea fi un program de terapie numit terapie cognitiv-comportamentala pentru insomnie. Acest tip de terapie te poate ajuta sa identifici si sa inlocuiesti gandurile negative care cauzeaza sau agraveaza problemele de somn, cu obiceiuri mai sanatoase. 

 

Share Button

LASA UN RASPUNS

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *