„Marketingul nu e doar un domeniu, ci toate domeniile într-unul singur.”- Ioana Barcan, Marketing Director la Dent Park Clinic - Woman2woman.ro


„Marketingul nu e doar un domeniu, ci toate domeniile într-unul singur.”- Ioana Barcan, Marketing Director la Dent Park Clinic

By on iunie 3, 2025

mancare de post

Share Button

În cea mai nouă ediție a Interviurilor IKIGAI o cunoaștem pe Ioana Barcan.

Pentru ea marketingul e mai mult decât o meserie. E o pasiune. Îl face cu atât de mare plăcere, încât nu crede că există ceva care să o prindă mai tare decât marketingul. Și știi de ce? Pentru că în el se regăsesc toate: psihologie, comunicare, strategie, vânzare. Trebuie să știi câte puțin din fiecare și tocmai asta îi place.

Marketingul o lasă să jongleze cu domeniile care o pasionează. Și de aceea nu s-ar orienta exclusiv spre psihologie, de exemplu, ar fi o limitare. În schimb, marketingul îi dă libertatea să exploreze, să înțeleagă, să creeze. Ceea ce și face din poziția de Marketing Director la Dent Park Clinic.

Citește mult, nu doar marketing. Citește spiritualitate (îi place mult Osho), psihologie, despre creier (Joe Dispenza, de exemplu). Spune că din toate putem învăța ceva, dar marketingul le cuprinde pe toate.

Despre citit: n-a fost dragoste la prima vedere

N-a fost genul care a iubit cititul din copilărie, după cum aflăm chiar de la ea în interviul IKIGAI. În liceu, la filologie, a citit doar cât trebuia. Nimic în plus. Dar ceva s-a schimbat în facultate (unde a studiat Ştiinţe Politice, Relaţii Internaţionale şi Studii Europene). A realizat că îi place să citească tratate, să învețe date, să rețină detalii. Acolo a descoperit că îi place să învețe și să citească.

Cărțile despre psihologie au venit mai târziu


De aproximativ 3-4 ani, citește mai multe cărți de psihologie inspirată de prietena ei, care studiază acest domeniu. Ultima carte, „Cele șapte emoții”, a cumpărat-o cu ea, într-o zi banală, la cumpărături. A început-o chiar în seara aceea și n-a mai putut s-o lase din mână.

Cititul de psihologie a ajutat-o nu doar să se înțeleagă mai bine pe ea, ci și pe ceilalți. Poate nu neapărat să „gestioneze” emoțiile, ci să le privească altfel. Profesional, simte că înțelege mai bine oamenii din jur, mai ales echipa. Când știi să asculți, să simți, să comunici diferit, lucrurile se schimbă.

Trei cărți pe care le-ar recomanda:

  • „1984” – George Orwell
  • Orice carte de Osho
  • „Marketing Made Simple”, de Donald Miller. Ușor de citit, cu instrumente clare, nu doar povești. Sau „Building a StoryBrand”, de același autor.

Află mai multe despre Ioana în interviul IKIGAI de mai jos

Share Button

LASA UN RASPUNS

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *