La metrou - Woman2woman.ro


La metrou

By on septembrie 26, 2012

mancare de post

Share Button

Este ora 8 dimineata. Ma grabesc, ca in fiecare dimineata, spre serviciu. Intru la metrou. Aglomeratie mare, toata lumea se grabeste… Peroanele inguste devin neincapatoare intr-o secunda. Dupa mai multe minute apare si „Crizantema”. „Atentie se inchid usile” anunta o voce. Incerc sa-mi fac calatoria mai placuta…Langa mine o fata cu castile pe urechi zambeste din cand in cand amuzata de ceea ce ii sopteste la ureche animatorul radio. As vrea sa citesc din ziarul pe care tocmai l-am luat, dar nu am loc nici sa ma misc. Renunt! Citesc franturi de fraze peste umarul doamnei de langa mine. Un domn mai norocos sta pe scaun si rasfoieste ziarul gratuit. „Urmeaza statia Universitatii cu peronul pe partea stanga! ” O tanara se grabeste facandu-si loc catre usa dupa ce a inchis cartea in care se cufundase pret de doua statii.

Autor: Claudia Ilies

Incep sa-mi imaginez cum ar fi sa cobor maine dimineata intr-o statie de metrou amenajata si moderna si sa nu ma plictisesc pe parcursul calatoriei.

Cum ar fi sa devina si metroul bucurestean o atractie turistica precum in Rusia? Pentru turistul care vrea sa viziteze imensa capitala rusa, Moscova, metroul reprezinta cel mai comod mijloc de transport, acesta fiind celebru pentru statiile sale somptuos decorate. Linia inel, care leaga toate rutele intre ele, are o legenda interesanta. Se spune ca Stalin si-ar fi asezat ceasca de cafea pe planurile prezentate de inginerii care venisera pentru a primi aprobarea finala. Acestia au interpretat pata lasata de ceasca drept un semn al geniului conducatorului si au decis sa construiasca aceasta linie circulara. Planurile acesteia si chiar reprezentarea sa pe harta metroului moscovit pastreaza culoarea cafelei-maro.

Cei care au avut ideea de a investi in arhitectura si designul transportului subteran s-au gandit ca astfel vor atrage zi de zi tot mai multi pasageri. Ideea a fost preluata si de alte tari, in special de cele din Europa.

Londra, orasul care a avut primul metrou, a apelat la serviciile celebrului arhitect Norman Foster, care a proiectat moderna statie de metrou Canary Wharf.

Datorita inaltimii sale, a tavanului boltit si oglinzilor exterioare care inconjoara platforma, statia apare curata, neteda si foarte moderna.


Foster a folosit aceeasi maniera de abordare si in cazul statiei de la Bilbao in 1995. Statia este unica pentru intrarile din sticla.

Alte orase au preferat sa expuna scene istorice sau artistice. Este cazul metroului de la Atena care a fost transformat intr-un adevarat muzeu de arta.

Pasagerii statiei Olaias din Lisabona pot admira arta portugheza contemporana, majoritatea artistilor folosind mozaic colorat din ceramica.

Arta reprezinta un punct de atractie si pentru vizitatorii metroului din Stockholm. Metroul care se intinde pe o suprafata de 108 km a fost considerat drept cea mai lunga galerie de arta din lume.

Va place sa va petreceti calatoria cu metroul bucurestean? Statiile bucurestene sunt murdare, lipsite de puncte de atractie si foarte aglomerate. Se pare ca reprezentantii Metrorex nu trebuie sa depuna eforturi pentru a atrage mai multi calatori. Iar despre confortul acestora…

Share Button

LASA UN RASPUNS

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *