Cum previi întinderea ligamentară la genunchi? - Woman2woman.ro


Cum previi întinderea ligamentară la genunchi?

By on October 17, 2022

mancare de post

Share Button

Ligamentele sunt elemente ce asigură stabilitatea și mobilitatea articulației. Acestea au structură elastică și fac legătura între oasele ce formează articulația. Deși sunt flexibile, ligamentele se pot întinde și chiar rupe. Frecvent, cauza acestor leziuni este reprezentată de mișcări bruște, rapide sau de suprasolicitarea articulației. Vestea bună este că poți preveni leziunile ligamentare prin adoptarea constantă a unor obiceiuri sănătoase.

Fii activ

Sportul este extrem de benefic pentru tonifierea musculaturii. În acest mod, mușchii devin mai puternici și te vei bucura și de un aspect fizic plăcut. Totodată, un avantaj important al exercițiului fizic constă în obținerea unei stabilități articulare crescute.

Pentru ca exercițiile fizice să aibă efectul dorit este important ca sesiunile de sport să fie realizate constant și corect. Din acest motiv, este recomandat ca, cel puțin la început, să apelezi la sfaturile unui antrenor profesionist.

Stabilitatea articulației genunchiului crește dacă sunt stimulați următorii mușchi:

  • cvadriceps;
  • adductori;
  • abductori;
  • ischio-gambieri;

Exercițiile fizice destinate mușchilor menționați anterior sunt recomandate și în cazul unor afecțiuni ale genunchiului. Exercițiile potrivite sunt recomandate de către medicul ortoped și de către kinetoterapeut. Efectuarea acestora aduce rezultate semnificative în recuperare medicala.

Exerciții de încălzire

Sportul este foarte important și are numeroase beneficii la nivelul întregului organism. Însă, este util să respecți câteva reguli pentru a evita accidentele. Astfel, este esențial ca înainte de fiecare sesiune de sport să fie realizată încălzirea musculară.

Încălzirea se referă la efectuarea unor exerciții ce au ca scop stretching-ul sau întinderea grupelor musculare ce urmează a fi antrenate. Acestea se realizează lent, iar intensitatea lor crește progresiv. Rolul acestei etape este de a pregăti organismul pentru efortul fizic ulterior. În cadrul încălzirii se pregătesc nu doar mușchii, ci și sistemul cardio-respirator.

Durata optimă a încălzirii musculare este cuprinsă între 5-10 minute, în funcție de gradul de efort pe care îl vei depune. Este important de menționat că exercițiile ce ajută la pregătirea pentru efortul fizic sunt indicate și la sfârșitul antrenamentului. La final, acestea au rolul de a reduce tensiunea și a favoriza relaxarea musculară.

Omiterea exercițiilor de încălzire poate determina accidentări, precum:

Echipament de protecție

Multe sporturi prezintă un grad ridicat de accidentări. Însă, dacă este purtat echipamentul de protecție adecvat, riscul de accidentare scade semnificativ.

Nu doar sportivii prezintă un risc mare de a se accidenta la genunchi, ci și muncitorii. De exemplu, instalatorii sau cei din domeniul construcțiilor sunt predispuși la diferite afecțiuni ale genunchilor. În cadrul activităților desfășurate, aceștia stau pentru perioade lungi de timp sprijinindu-se pe genunchi, ghemuiți sau ridică diferite greutăți. De aceea, pentru cei care desfășoară astfel de acțiuni se recomandă purtarea unor genunchiere speciale, care să atenueze impactul cu suprafețele solide și să susțină articulația.

Nutriție adecvată

Sănătatea articulațiilor depinde și de nutrienții consumați. Țesutul muscular, osos, dar și ligamentele se regenerează constant și necesită substanțe nutritive pentru a-și realiza funcțiile. În cazul în care aceste substanțe nu sunt suficiente, structura acestora se degradează.

Este indicat să ai o dietă echilibrată nutrițional, care să conțină suficiente proteine, lipide, vitamine și minerale. Poți consulta un medic nutriționist pentru a te asigura că te hrănești corespunzător.

Întinderea ligamentelor genunchilor este des întâlnită la sportivi, dar și la cei care efectuează diferite activități solicitante sau acțiuni bruște. Însă, aceasta poate fi prevenită prin respectarea unui program consecvent de exerciții fizice care să tonifice musculatura, prin purtarea echipamentului de protecție și asigurarea aportului nutritiv adecvat. Consultă medicul ortoped pentru mai multe sfaturi utile și recomandări.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *