Crearea obiceiurilor alimentare sanatoase necesita timp - Woman2woman.ro


Crearea obiceiurilor alimentare sanatoase necesita timp

By on December 18, 2019

mancare de post

Share Button

Este cat se poate de evident ca majoritatea populatiei globale nu stie sa manance sanatos, acest lucru fiind reliefat de procentul tot mai crescut de obezitate si boli. Tot mai multi oameni sunt supraponderali sau chiar obezi si sufera de boli cronice grave,ca diabetul sau bolile de inima. Desi uneori au factori genetici care le declanseaza, toate acestea sunt cauzate de stilul de viata nesanatos pe care persoanele il au.

Crearea obiceiurilor alimentare sanatoase necesita timp

Crearea obiceiurilor alimentare sanatoase necesita timp

Identificarea obiceiurilor alimentare proaste

Obiceiurile alimentare proaste incep cu o dieta nesanatoasa si continua cu portii prea mari, alimente si combinatii de alimente nepotrivite, gustari intre mese, etc.

Multi oameni incearca sa reduca portiile, dar continua sa manance alimente care sunt procesate, ceea ce nu ajuta prea mult.

Altii incearca sa manance de mai multe ori pe zi, ceea ce ar putea fi minunat, dar ei nu se hranesc cu nutrientii de care au nevoie, ci cu grasimi, fainoase, prajeli si dulciuri.

Problemele de alimentatie isi au originea intr-o educatie precara in acest sens. Astfel, deseori, oamenii nu stiu ce sa manace pentru ca organismul lor sa beneficieze de toate elementele nutritive de care are nevoie. Dupa ce au trait o viata lunga alimentandu-se incorect, cei mai multi ajung sa creada ca este imposibil sa mai schimbe modul in care mananca. Totusi, acest lucru nu este adevarat.

Este nevoie doar de motivatia necesara si de un prim pas in aceasta directie pentru ca, in numai cateva luni, perspectiva asupra mancarii si a obiceiurilor alimentare sa se schimbe radical.

Elementele de baza ale unei alimentatii sanatoase

  • Consuma 5-6 mese pe zi sau mananca la fiecare 3 ore.
  • Elimina din alimentatie produsele ambalate sau procesate (conservele in borcane sau in cutii, semipreparatele, produsele conservate, etc);
  • Alege alimente proaspete, organice si naturale.

Urmand doar acesti trei pasi pentru inceput, curand iti vei redobandi energia si starea de bine pe care le doresti. De asemenea, este un bun start pentru a preveni multe boli care au drept cauze obiceiurile alimentare proaste.

Cum sa procedezi

Parcurge aceste trei etape una cate una. Incepe cu oricare dintre ele, tine-te de ea timp de cateva zile, apoi treci la urmatoarea. Inainte de a-ti da seama, vei ajunge sa creezi obiceiuri alimentare sanatoase, atat pentru tine, cat si pentru familia ta.

Mai este un truc aici – nu trata aceste schimbari ca pe o dieta noua, cum ar fi Dieta Rina, ci ca o schimbare permanenta in viata ta. Consuma in procent de 80% alimente naturale si prelucreaza-le doar in procent de 20%. Acest lucru te va impiedica sa trisezi si va aduce o rata mai mare de succes in schimbarile pe care le doresti.

Sanatatea ta este importanta iar singura modalitate de a o pastra este prin a-i oferi corpului nutrientii de care are nevoie, fara a simti senzatia de foame. Daca simti ca cina ar putea fi o problema pentru tine si ai dori sa gasesti solutii te poate ajuta sa stii si ce mancam seara astfel incat sa nu ne mai dorim noaptea si alte mese.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *