Ce sa faci pentru a imbatrani cu gratie - Woman2woman.ro


Ce sa faci pentru a imbatrani cu gratie

By on May 17, 2022

mancare de post

Share Button

Daca ai trecut de 50 de ani si incepi sa iti faci griji in legatura cu ridurile si cu sanatatea, sa stii ca nu este ceva neobisnuit. Imbatranirea cu gratie nu inseamna, insa, doar sa arati ca la 20 de ani, ci si sa simti ca ai un nivel de energie crescut si sanatatea fizica si mentala necesara pentru a te bucura de viata. Exact ca vinul vechi, daca stii cum sa ai grija de tine, odata cu inaintarea in varsta, vei deveni o versiune din ce in ce mai buna si mai fericita a ta.

Citeste mai departe pentru a afla ce poti face pentru a inainta cat mai frumos in varsta si a imbatrani cu gratie!

Ai grija de dantura ta

O dantura frumoasa inseamna un zambet atragator, sanatate si incredere in tine insati. Neingrijirea adecvata a danturii creeaza riscul de aparitie a bolilor gingiilor care au fost asociate cu afectiuni ale inimii, accident vascular cerebral si pneumonie bacteriana.

Pe langa ingrijirea orala zilnica adecvata, viziteaza regulat un dentist si rezolva problemele cu dantura imediat cum apar. In plus, un dentist poate identifica semne de deficienta nutritionala, infectii si chiar si boli grave precum diabetul. Se recomanda periajul danturii de doua ori pe zi si folositea atei dentare o data pe zi.  

Ca un mic sfat, tu stiai ca pentru improspatarea respiratiei, calmarea gingiilor si a durerilor de dinti poti folosi cuisoare?

Ai grija de pielea ta

Pielea este cel mai mare organ al corpului si, daca o vei trata cu grija, te va proteja multi ani, pastradu-si tineretea si frumusetea. Foloseste protectie solara si hainele adecvate pentru a te feri de radiatiile UV si nu uita sa te testezi regulat pentru a depista din timp cancerul de piele. De asemenea, utilizeaza produse blande in rutina de ingrijire a pielii, hidrateaza-te corespunzator si, dupa 30 de ani, nu uita de solutiile pentru antiimbatranire.

Adopta o rutina de exercitii fizice

Exercitiile fizice regulate reduc semnificativ riscul bolilor de inima si te ajuta sa iti mentii mobilitatea. De asemenea, reduc stresul, iti imbunatatesc somnul, sanatatea pielii si a oaselor si creeaza o stare de spirit benefica. Este bine sa ai o rutina de exercitii de intensitate medie care sa cuprinda intre 2.5 si 5 ore pe saptamana, dar si intre 1.25 si 2.5 ore pe saptamană de exercitii aerobice de intensitate mai mare.

O combinatie intre aceste doua tipuri de exercitii implica toate grupele musculare majore si este extrem de benefica. Pentru exercitiile aerobice ia in considerare mersul pe jos, inotul, dansul, ciclismul, iar pentru intarirea muschilor si a oaselor foloseste greutatile sau benzile de rezistenta.

Ai grija de sanatatea ta mentala

Daca vei fi fericita si vei mentine stresul la un nivel redus, sunt sanse mai mari sa traiesti si sa imbatranesti frumos. Pentru a-ti mentine starea de spirit buna petrece timp de calitate cu prietenii si cu cei apropiati. Compania pisicilor si a cainilor a fost asociata cu reducerea nivelului de stres, cu tensiunea arteriala normala, cu o dispozitie si o stare de spirit mai bune.

De asemenea, accepta-ti varsta si pastreaza o atitudine pozitiva in fata imbatranirii care este ceva firesc. Fa lucrurile care iti plac si rezerva-ti timp pentru a-ti alimenta constant fericirea. Petrece timp in natura, fa-ti un nou hobby si angajeaza-te in actiuni de voluntariat, gradinarit sau orice altceva iti aduce bucurie si implinire.

Ai grija de alimentatia ta

Daca vrei sa imbatranesti frumos, alimentele sanatoase sunt esentiale. Ai nevoie in dieta ta zilnica de legume si fructe proaspete, congelate sau conservate, proteine slabe precum cele din peste sau din fasole, cereale integrale, paine sau orez sau lactate cu continut redus de grasimi.

Evita sa folosesti grasimi solide pentru gatit, stai departe de alimentele procesate, zaharuri rafinate si grasimile nesanatoase. De asemenea, mentine un aport de sare la un nivel adecvat pentru a pastra tensiunea arteriala in limitele normale si ia in considerare cateva idei de mic dejun sanatos. Totodata, renunta la fumat si limiteaza consumul de alcool la o bautura pe zi.

Ramai activa din punct de vedere fizic si evita stresul

Viata sedentara este legata de un risc mai mare de boli cronice si deces prematur. De aceea, alege sa ramai activa la orice varsta, bucura-te de plimbarile prin natura, drumetii, cursuri si exercitii de grup.

De asemenea, fa tot posibilul pentru a reduce stresul care poate duce la imbatranirea prematura, riduri si creste riscul bolilor de inima. Practica tehnici de relaxare, meditatia, exercitii de respiratie sau yoga.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *