7 sfaturi utile daca mergi pentru prima oara la o sala de fitness - Woman2woman.ro

7 sfaturi utile daca mergi pentru prima oara la o sala de fitness

By on March 12, 2019
Share Button

A venit momentul sa mergi la o sala de fitness? De cele mai multe ori entuziasmul de la inceput se pierde pe parcursul primelor sedinte. Cauza principala e legata de faptul ca ne simtim foarte obosite dupa munca si nu mai avem chef sa facem miscare.

7 sfaturi utile daca mergi pentru prima oara la o sala de fitness
7 sfaturi utile daca mergi pentru prima oara la o sala de fitness

Daca stim, insa, cum anume sa procedam in aceste situatii, atunci nu vom renunta la mersul la sala de fitness. Iata cateva sfaturi utile care te vor ajuta sa ai o experienta placuta la sala si sa o vizitezi frecvent:

1. Pregateste-ti tinuta de sala

Daca te-ai decis sa mergi in sfarsit la o sala de fitness, primul pas este acela de a te echipa corespunzator. Alege un echipament in care sa te simti bine, ceea ce inseamna ca va fi necesar sa probezi tinuta inainte sa o cumperi si sa vezi daca te poti misca in voie. Nu te arunca sa cumperi cele mai scumpe tricouri, pantaloni sau bustiere pentru inceput, mai ales ca nu poti merge cu aceeasi tinuta mereu la sala si va trebui sa ai si de schimb.

2. Nu lua un abonament foarte scump

Fiind prima oara cand ajungi intr-o sala de fitness nu vei fi pregatita sa mergi zilnic sau de mai multe ori pe saptamana. Si asta nu neaparat din cauza timpului, ci din cauza faptului ca este posibil sa ai febra musculara si nu trebuie sa te fortezi pentru a face antrenamentele intr-un ritm alert. De aceea este recomandat sa alegi de exemplu un abonament de 8 sedinte pe luna si, ulterior, atunci cand te simti in stare sa mergi de mai multe ori la sala, iti poti face un abonament nelimitat.

3. Ia-o treptat cu exercitiile

Daca ai ales sa mergi la sala, probabil ti-ai setat un obiectiv, fie sa faci mai multa miscare, fie sa slabesti. Entuziasmul de la inceput te poate indemna sa faci cat mai multe exercitii si sa vrei sa avansezi rapid intr-un timp foarte scurt. Nu trebuie sa te grabesti, insa. Ia-o treptat cu exercitii usoare. La fel de important este sa inveti sa le faci corect si, in timp, poti sa maresti nivelul de dificultate. Astfel, nu risti sa te plictisesti de sala sau sa ti se para prea greu.

4. Tine cont de sfaturile antrenorilor

Este normal ca in primele vizite la sala de fitness sa nu stii cum sa folosesti aparatele. De aceea ai nevoie de ajutorul unui antrenor care iti va explica exact ceea ce ai de facut. Sub indrumarea acestuia vei sti la ce iti foloseste fiecare aparat si cat de mult trebuie sa lucrezi cu el.

5. Alege perioada din zi in care sa mergi la sala

Timpul pe care ti-l petreci la sala ti-l vei stabili in principiu in functie de timpul petrecut la serviciu. Daca lucrezi dupa amiaza inseamna ca te poti gandi si la posibilitatea de a merge la sala dimineata. Daca insa ti se pare prea obositor exista si sali de fitness care au programul mai lung sau chiar non stop. La fel de important este sa alegi si o sala cat mai aproape de casa ta sau de serviciu.

6. Adapteaza-ti tinuta in functie de temperatura si de tipul de antrenament

Acum ca ai ales momentul zilei in care vei merge la sala, e nevoie sa te gandesti la cat de potrivite sunt hainele alese de tine pentru sport si pentru temperatura din sala. Daca faci aerobic si nu folosesti aparate mari, poti opta pentru pantaloni scurti, speciali pentru sport. Pielea libera va respira mai bine. Daca lucrezi la aparate, insa, va fi nevoie sa te asezi si sa atingi o serie de aparate folosite la comun.

Chiar daca sala e curata si igienizata si folosesti un prosop pe care sa te asezi, te-ai simti mai confortabil intr-o pereche de pantaloni fitness  lungi si comozi, ca sa nu intri in contact direct cu aparatele. In plus, colantii sunt extrem de potriviti in acest caz, pentru ca nu exista riscul de a te agata de aparate, asa cum se poate intampla in cazul pantalonilor simpli de trening, care nu sunt lipiti de corp.

7. Fii sociabila chiar si la sala

Nu este nimic gresit daca atunci cand mergi la sala sa faci exercitii te imprietenesti cu alti oameni si comunicati in timpul petrecul acolo. Acest aspect poate fi un factor motivant care sa iti tina treaz interesul pentru a merge la sala in continuare. Mai mult, va puteti ajuta intre voi la diferite exercitii.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *