7 reguli pentru un somn linistit – Woman2woman.ro

7 reguli pentru un somn linistit

By on November 21, 2011
Share Button

Daca te trezesti obosita sau adormi greu, este posibil sa suferi de o tulburare de somn. Insa nu e atat de grav pe cat pare. De multe ori, problemele de somn apar din cauza nerespectarii unor conditii minime de igiena a
somnului.

1. Respecta programul de somn
Indiferent de zi, incearca sa pastrezi aceeasi ora de culcare si trezire. Daca vrei sa ai un somn odihnitor, trebuie sa ai un program de somn foarte bine stabilit. Treptat, organismul tau se obisnuieste cu orarul impus si vei vedea cum iti va fi din ce in ce mai usor sa adormi la aceeasi ora si sa te trezesti odihnita si plina de energie in fiecare dimineata.

2. Asigura-te ca ai toate conditiile pentru a dormi
Daca patul in care dormi de obicei nu este confortabil, va trebui sa faci o schimbare. Inainte sa mergi la culcare, asigura-te ca lenjeria este bine intinsa, astfel incat sa nu te deranjeze cocoloasele care s-ar fi putut forma, aeristeste putin camera daca este cazul, pastreaza o temperatura optima pentru a te simti confortabil, inlatura sursele de zgomot sau lumina care te-ar putea deranja.

3. Nu merge la culcare imediat ce ai mancat
Intre cina si ora de somn trebuie sa fie minim 2-3 ore. Masa de seara trebuie sa fie destul de usoara pentru a nu incarca stomacul si pentru a evita un disconfort. Pe de alta parte, foamea poate sa fie un factor la fel de impoartant in obtinerea unui somn linistit. Daca cina ti-a cazut greu sau iti e foame, somnul va intarzia sa apara. Prin urmare, nu sari peste masa de seara, pentru ca efectul ar putea fi la fel de neplacut. Mai bine ciugulesti, decat sa stai treaza pana noaptea tarziu tanjind la o portie de mancare si pe care sa o consumi in mijlocul noptii.

4. Relaxeaza-te
Fa o baie calda inainte de culcare, citeste o carte si bea o cana de lapte cald sau un pahar de ceai. Fiecare dintre acestea calmeaza, relaxeaza si moleseste, pregatindu-te pentru binemeritatul somn de peste noapte.

5. Fa sport regulat
Sportul practicat in mod regulat ajuta la eliberarea de tensiunile acumulare zi de zi si te ajuta sa ai un somn odihnitor. Trebuie sa stii insa ca cea mai buna perioada a zilei este dimineata. Exercitiile fizice practicate seara pot crea efectul contrar, te pot tine treaza pana tarziu.

6. Nu consuma cofeina inainte de culcare
Consumate in apropierea orei de culcare, bauturile ce contin cofeina pot sa iti afecteze somnul. Fie ca e vorba de ceai negru, cafea, capuccino sau consumate in a doua parte a zilei te pot tine treaza toata noaptea. Acelasi efect il poate avea si ciocolata sau prajiturile pe baza de cafeas.

7. Nu consuma alcool seara
Chiar daca atunci cand consumi alcool poti adormi la fel de repede ca dupa o cana de lapte cald, alcoolul consumat seara iti poate afecta somnul. Bauturile alcoolice cauzeaza treziri dese in timpul noptii, astfel incat, chiar daca ora de culcare nu este amanata, somnul este fragmentat si neodihnitor.

In cazul in care ai respectat toate regulile descrise si problemele de somn persista, cel mai bine ar fi sa ceri ajutorul unui medic. Chiar daca insomniile nu sunt tulburari grave, in cazul in care persista timp indelungat te pot afecta atat fizic, cat si psihic.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *