10 alimente care scad colesterolul - Woman2woman.ro


10 alimente care scad colesterolul

By on July 4, 2019
Share Button

Daca sunteti in cautarea unor solutii naturale pentru reducerea colesterolului, se recomanda sa incepeti cu schimbarea alimentatiei si adoptarea unei diete sanatoase. Mai jos aveti cateva alimente care ajuta la scaderea colesterolului.

Pestele

Desi ar trebui sa stati cat mai departe de carne daca doriti sa scadeti colesterolul, pestele este singurul tip de carne pe care o puteti consuma. El are un continut scazut de grasimi saturate si un continut ridicat de acizi grasi Omega 3.

Omega 3 este foarte eficient pentru scaderea nivelului de colesterol din organism, iar tonul, pastravul si somonul sunt primii pe lista pestilor recomandati. Asigurati-va insa ca pestele nu e prajit, pentru ca alimentele prajite sunt cele care cresc colesterolul.   

Uleiul de masline

Uleiul de masline este bogat in grasimi mononesaturate si acid oleic, ambele fiind benefice pentru mentinerea unui nivel normal de colesterol. Uleiul de masline este ideal pentru ca reduce nivelul coleterolului rau si creste nivelul colesterolului bun.

Avocado

Avocado, acest fruct gustos si satios, este bogat in acizi oleici si contine fibre solubile, beta-sitosterol si grasimi mononesaturate – toate fiind pe lista factorilor care ajuta la scaderea colesterolului rau. Totusi el trebuie consumat cu moderatie pentru ca poate duce la cresterea in greutate, iar excesul de greutate genereaza cresterea colesterolului.

Cicolata neagra

S-ar putea sa fiti surprinsi de faptul ca ciocolata neagra se gaseste pe lista alimentelor care scad colesterolul, dar este adevarat. 20 de grame de cicolata neagra contin de 10 ori mai multi antioxidanti decat 3 capsuni si ajuta la scaderea colesterolului rau si cresterea colesterolului bun.

La fel ca avocado, cicolata consumata in cantitati prea mari poate duce la cresterea in greutate, ceea ce va genera cresterea colesterolului. Deci nu trebuie exagerat nici cu ciocolata neagra.

Morcovii

Stim cu totii ca morcovii sunt sanatosi pentru ca sunt bogati in vitaminele A si C, dar ei mai au si darul de a scadea colesterolul. Morcovii contin pectat de calciu – un tip de fibra care leaga acizii biliari. Acesti acizi biliari ajuta la reglarea nivelului de colesterol din organism.

Popcornul

Iata un alt aliment pe care nu v-ati fi asteptat sa il gasiti pe lista celor care scad colesterolul. Desi este adevarat ca popcornul cu unt poate fi foarte nesanatos, popcornul simplu este excelent pentru persoanele care vor sa isi pastreze colesterolul sub control. Acest lucru se explica prin continutul bogat de fibre solubile din popcornul simplu.

Fasolea

Fasolea are un continut scazut de grasimi si este bogata in proteine si fibre de care organismul are nevoie pentru a tine nivelul de colesterol in limitele normale. Unele tipuri de fasole contin chiar si acizi grasi si Omega 3.

Nucile

Nucile furnizeaza atat grasimile mononesaturate, cat si steroli vegetali – un alt compus care ajuta la eliminarea colesterolului din organism.

Soia

Soia contine fibre solubile si substante numite izoflavone care ajuta la scaderea colesterolului. In plus, ea este bogata in proteine si genereaza o stare de satietate, ceea ce ajuta la un consum moderat si pastrarea greutatii – alt factor care poate influenta nivelul de colesterol din organism.

Alimente bogate in fibre solubile

Alimentele bogate in fibre solubile, cum ar fi pere, leguminoase, ovaz, orz si vinete sunt benefice, deoarece fibrele solubile ajuta la colectarea si eliminarea colesterolului din organism. 

 

Aceasta este doar o scurta lista de alimente care scad nivelul de colesterol, dar ea poate fi un bun inceput pentru obiceiuri sanatoase alimentare. Ca regula generala, pentru a pastra nivelul de colesterol in limite normale, incercati sa consumati mai multe grasimi mononesaturate, fibre si Omega 3 si sa stati departe de grasimile saturate.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *