Grupul Carrefour si WWF Romania isi unesc fortele pentru a proteja 21.000 ha de paduri - Woman2woman.ro


Grupul Carrefour si WWF Romania isi unesc fortele pentru a proteja 21.000 ha de paduri

By on iunie 28, 2017

mancare de post

Share Button

Grupul Carrefour si WWF Romania anunta debutul unui parteneriat strategic pe trei ani, ce are ca scop protejarea a 21.000 ha de paduri, precum si promovarea consumului responsabil si a unui stil de viata sustenabil in randul clientilor, a angajatilor si a furnizorilor Carrefour. Alaturi de WWF Romania, Carrefour isi reafirma grija pentru mediul inconjurator si angajamentul pentru o dezvoltare durabila, deruland actiuni comune menite sa contribuie la protejarea padurilor din Romania si la cresterea gradului de constientizare a consumatorilor in  privinta impactului pe care alegerile lor il au asupra naturii, pe termen lung.

„Ne face o deosebita placere sa ne implicam alaturi de WWF Romania intr-un proiect de identificare si protejare a padurilor din Romania. Grija pentru mediu a fost intotdeauna o prioritate pentru Carrefour, declinata in diverse proiecte si directii de actiune – de la frigidere in magazine, care scad emisia de dioxid de carbon,  pana la incurajarea reciclarii prin statiile de reciclare din parcarile magazinelor. Admiram WWF Romania pentru tenacitatea de care da dovada in implicarea pentru protejarea mediului si suntem increzatori ca si clientii ni se vor alatura in acest demers ”, a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing & Comunicare, PR & Solidaritate, Dinamica Comerciala & Pricing Carrefour Romania.

Parteneriatul, care se va derula pana la finalul lui 2019, are si o componenta de educatie, cu actiuni de constientizarea in randul consumatorilor, dar si a angajatilor si furnizorilor Carrefour. WWF Romania va pune la dispozitie expertiza sa, astfel incat experienta sa fie una cat mai placuta.

„Prin acest parteneriat WWF Romania urmareste multiple obiective de conservare. Pe langa o implicare foarte directa a Carrefour Romania in protejarea ultimelor paduri virgine din Romania, vom genera impreuna schimbari pozitive si in practicile de business ale companiei, pentru a asigura sustenabilitatea in domenii-cheie. Imbunatatirea performantei de mediu a sectorului de retail e un obiectiv vechi al WWF, prin elaborarea anuala a unui studiu pe aceasta tema si prin propunerea unor solutii concrete.  Nu in ultimul rand, ne dorim sa putem dezvolta un dialog cu clientii Carrefour si vom derula impreuna diverse campanii de informare a acestora ca sa incurajam un consum mai responsabil si o grija accentuata fata de natura”, a declarat Magor Csibi, Director WWF Romania.

Pe durata celor trei ani de parteneriat vor fi evaluate in total 21 000 hecatre de padure, cu scopul identificarii padurilor virgine si apoi obtinerea statutului de protectie. Padurile virgine sunt ultimele ecosisteme forestiere in care natura supravietuieste in forma sa pura, fara a fi afectata semnificativ de interventia omului. In padurea virgina traiesc arbori de toate varstele, sub coroanele gigantilor de peste 500 de ani misuna peste 10.000 de specii de animale, de la organisme unicelulare, ciuperci, plante, insecte si pana la vietati familiare precum mistretul, cerbul, capra neagra, lupul, rasul, buha, ursul brun, toate intr-o stransa legatura fireasca. Daca padurea virgina dispare, se pierde o evolutie naturala de mii de ani – nu numai o lectie vie pastrata in adevarate laboratoare ale naturii dar si o parte a identitatii culturale a comunitatilor locale din Romania.

Padurile, alaturi de ape si specii salbatice, sunt prioritatile WWF Romania. Pentru a proteja padurile, in 2012, WWF a pus bazele legislatiei care urma sa protejeze padurile virgine, printr-un ordin de ministru ce stabilea criteriile de identificare pentru aceste paduri. Intre 2013 si 2016, pe teren au fost evaluate peste 100.000 ha considerate potentiale paduri virgine. In 2016 a fost creat Catalogul National al Padurilor Virgine, ultimul pas necesar pentru a garanta protectia acestor paduri. WWF a identificat in ultimii 5 ani 30.000 ha de paduri virgine, dintre care 9200 ha sunt deja acceptate in Catalog.

In acelasi timp, Carrefour si-a asumat un angajament continuu si de durata in dezvoltarea unui business sustenabil, adresand ca directii de actiune: protejarea mediului prin activitati de reciclare si sesiuni de impadurire, economisirea energiei, pastrarea biodiversitatii – prin incurajarea unui consum responsabil si prin optimizarea transportului si reducerea emisiilor de dioxid carbon.

Share Button

LASA UN RASPUNS

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *