Psiholog Alice Macrina Cornea, despre anxietate si tehnici de relaxare eficiente - Woman2woman.ro


Psiholog Alice Macrina Cornea, despre anxietate si tehnici de relaxare eficiente

By on August 14, 2020

mancare de post

Share Button

Stresul si anxietatea pun stapanire pe tot mai multi dintre noi si o data constientizata problema, urmatorul pas, urmatoarea nevoie e reprezintata de gestionarea stresului si a anxietatii. Exista o serie de tehnici de relaxare eficiente in reducerea stresului, insa atunci cand te confrunti cu astfel de probleme, primul lucrul pe care ar trebui sa il faci este sa te adresezi unui specialist.

Tocmai pentru ca sfatul specialistului este extrem de important, in interviul de mai jos vei gasi raspunsul psihologului Alice Macrina Cornea la unele dintre cele mai comune intrebari legate de probleme legate de stres si anxietate.

Alice Macrina Cornea este psiholog in domeniul resurselor umane si lector la Fundatia Calea Victoriei unde sustine cursuri dedicate adolescentilor, dar nu numai. Alice are 12 ani de experienta in domeniu si a lucrat cu mai multe organizatii internationale, precum Michelin, ING Bank, UPC, Societe Generale. In 2014, insa, in urma certificarii in SUA ca membru in John Maxwell Team, ea a gasit o noua directie in viata si in cariera. Astfel, din 2015, activitatea ei s-a reorientat catre aducerea valorii in viata oamenilor, cuvintele lui John Maxwell devenind motto-ul ei: “Sa fii un rau, nu un rezervor”! 

Psiholog Alice Macrina Cornea, despre anxietate si tehnici de relaxare eficiente

Foto: Alice Macrina Cornea, fundatiacaleavictoriei.ro

Tehnici de relaxare eficiente

Care sunt cele mai potrivite metode si tehnici de relaxare de folosit la atacuri de panica, ruminatii si ganduri obsesive?

As recomanda asa:

  • Respiratia in 4 timpi: inspiratie=4 timpi, retinem aerul = 4 timpi, expiratie = 4 timpi, retinem = 4 timpi; repetam intreaga secventa de 7 ori
  • Desfasurarea diverselor activitati la care ne pricepem, pe care le facem cu usurinta, avem rezultate si poate chiar ii ajuta pe altii 
  • Activitati in natura: gradinarit, ingrijirea animalelor domestice

 

Tehnici de gestionare a anxietatii, in functie de situatie

Ce tehnici de gestionare a anxietatii recomanzi pentru fiecare dintre cele 3 situatii mentionate mai sus?

Cum oprim un atac de panica? Orice atac de panica trebuie diagnosticat de un cadru medical sau psiholog clinician, tocmai pentru a sti cu exactitate cu ce te confrunti. Atacurile de panica nu vor inceta sa apara de la prima aplicare a tehnicilor. Exercitiile trebuie repetate, urmarind si monitorizand durata atacului de panica si toate schimbarile fiziologice aferente: pulsul, respiratia, transpiratia, inrosirea pielii, durerea in piept. 

Pentru a stabili pasii pe care trebuie sa ii urmezi, recomand consultul unui psiholog clinician sau al unui psihoterapeut, care sa evalueze cu exactitate forma atacului de panica pe care il experimentezi. El poate afla care este stimulul de la care porneste si ce alte manifestari mai insoteste.

 

Alice Macrina Cornea: “Exercitiul si implicarea sunt esentiale pentru succesul tehnicilor”

 

In cat timp isi fac efectul tehnicile de relaxare si cat ar trebui sa exerseze o persoana cu anxietate puternica pentru a scapa de anxietate? 

Anxietatea este o afectiune ce necesita supravegherea unui terapeut sau psiholog clinician. Pentru ca vorbim de o teama raspandita in toate aspectele vietii, eliminarea ei necesita timp pentru sesiuni regulate de psihoterapie, care se pot intinde pe perioade cuprinse intre 6 luni si 2 ani. Durata depinde de fiecare participant la proces, de implicarea lui, de consecventa cu care vine la sesiuni si dedicarea cu care isi face temele date de terapeut.

 

Oamenii “renunta inainte ca procesul sa inceapa” – Alice Macrina Cornea, psiholog si lector

 

Care sunt cele mai comune greseli pe care persoanele cu anxietate le fac si care le impiedica sa se vindece? 

Cea mai comuna greseala este aceea ca oamenii cred ca se pot ajuta singuri, in toate privintele, si mai ales in privinta anxietatii, atacurilor de panica si a altor tulburari emotionale asociate. O alta greseala este aceea ca oamenii renunta la ajutorul specializat din partea terapeutului dupa 2-3 sedinte, daca nu vad niste rezultate notabile. Adica renunta inainte ca procesul sa inceapa. 

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *