Cele mai intalnite acte despre care trebuie sa stie un viitor antreprenor - Woman2woman.ro


Cele mai intalnite acte despre care trebuie sa stie un viitor antreprenor

By on October 14, 2020

mancare de post

Share Button

Fie ca vrei sa devii antreprenor, lucrator independent sau vrei sa imprumuti bunuri de valoare, aceste actiuni necesita realizarea unor acte si documente pe care trebuie sa le procuri si sa le depui la ghisee. Birocratia da de cap multor persoane si mai ales celor aflate la inceput de drum. Pentru a nu intampina probleme, vezi care sunt actele de care trebuie sa stie un antreprenor si la ce folosesc acestea.

Cele mai intalnite acte despre care trebuie sa stie un viitor antreprenor

Cele mai intalnite acte despre care trebuie sa stie un viitor antreprenor

Contractul de comodat

Un contract de comodat se realizeaza atunci cand o persoana face un imprumut de bunuri, gratuit, unei alte persoane. Obligatia persoanei care primeste aceste bunuri este de a le inapoia la data scadenta din contract, exact asa cum le-a primit. Acest tip de contract este reglementat legal de art. 2146 din Noul Cod Civil. De obicei, acesta se face atunci cand se imprumuta bunuri cu valoare mare, cum ar fi inchirierea unui apartament/garsoniere/case sau obiecte din aur/argint. In acest caz vei avea garantia ca bunul va fi returnat in conditiile predate si nu va suferi pagube sau deteriorari.

Ce aspecte trebuie sa respecte un contract de comodat:

  • sa fie gratuit, comodatorul nu este obligat sa plateasca contravaloarea bunului pe care il foloseste, decat daca este specificat in contract acest lucru si bunul imprumutat se restituie in alta stare decat cea primita;
  • sa fie unilateral, pentru ca odata incheiat, creeaza obligatii pentru comodatar;
  • sa fie real, contractul de comodat se incheie prin acordul ambelor parti si prin predarea bunului care formeaza obiectul acestuia.

Un contract de comodat trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii pentru a fi valid:

  • ambele parti trebuie sa aiba capacitatea de a intocmi acte de administrare in momentul incheierii contractului
  • ambele parti trebuie sa se inteleaga asupra termenilor acordului, astfel incat sa se realizeze acordul de vointa
  • sa fie predat spre folosinta bunul care face obiectul contractului si sa fie predate in aceleasi conditii.

Declaratia unica

Completarea si depunerea declaratiei unice poate fi destul de dificila daca nu exista un ajutor de specialitate, mai ales in situatiile complexe, in care oamenii au mai multe tipuri si surse de venit.

Declaratia unica se utilizeaza pentru declararea veniturilor obtinute din transferul altor titluri de valoare, inclusiv din strainatate, cum sunt actiuni, obligatiuni sau venituri din chirii, activitati de productie, comert, prestari servicii, drepturi de proprietate intelectuala, activitati independente, profesii liberale, activitati agricole, silvicultura, piscicultura sau jocuri de noroc. Acest document ajuta contribuabilii sa-si declare veniturile extrasalariale la ANAF si sa-si plateasca impozitul la stat. Actul este reglementat legal de legea 227/2015 din Codul Fiscal si trebuie depus pana la termenul limita dat de catre ANAF.

Unde trebuie sa depui declaratia unica

Declaratia unica poate fi depusa online, la ghiseul ANAF sau prin posta. Formularul declaratiei unice il poti gasi pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (anaf.ro), de unde il poti descarca si completa mai apoi.

Contract de colaborare

Un contract de colaborare te poate ajuta atunci cand lucrezi impreuna cu o persoana sau mai multe la un proiect. Daca contractul este realizat la nivel inalt, intre firme sau artisti, atunci acesta poate contine mai multe aspecte, de comun acord. Acest tip de document este legal si se inregistreaza la ANAF.

Un contract de colaborare contribuie la evitarea incertitudinilor ce pot aparea intre colaboratori, clarificand natura si sfera relatiei pe care o au. In cazul in care nu exista un contract de colaborare semnat, se poate pune sub semnul intrebarii dreptul la lucrarea realizata sau proprietatea acesteia.

Contractul de colaborare trebuie sa spuna foarte clar care este scopul colaborarii si ce termeni includ colaborarea:

  • durata colaborarii;
  • drepturile colaboratorilor;
  • obligatiile colaboratorilor;
  • cum vor fi renumerati colaboratorii;
  • obligatii de confidentialitate;
  • si alte aspecte, in functie de proiectul la care lucrezi. 
Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *