Ce ar trebui sa stii despre slabirea sanatoasa si mentinerea greutatii - Woman2woman.ro


Ce ar trebui sa stii despre slabirea sanatoasa si mentinerea greutatii

By on September 16, 2020

mancare de post

Share Button

Din cauza stresului, sedentarismului si alimentatiei denaturate, tot mai multe femei au probleme cu greutatea si sunt in cautarea unor solutii eficiente si sanatoase pentru a slabi. Iata cateva aspecte care te vor ajuta sa eviti capcanele dietelor si sa ai succes in procesul de pierdere in greutate si de mentinere a rezultatului pe termen indelungat.

Ce ar trebui sa stii despre slabirea sanatoasa si mentinerea greutatii

Ce ar trebui sa stii despre slabirea sanatoasa si mentinerea greutatii

Nu exista o solutie general valabila pentru toata lumea

Daca te intrebi care este cea mai buna cale de a slabi, sa stii ca nu exista o solutie general valabila pentru toate femeile. Astfel, daca unele obtin rezultate foarte bune in urma unui tratament cu pastile de slabit, altele au nevoie de o anumita alimentatie, atent stabilita de catre un nutritionist, si de exercitii fizice adecvate.

Din cauza faptului ca organismul raspunde diferit la alimente, ceea ce functioneaza pentru o anumita persoana, este foarte probabil sa nu dea rezultate in cazul altei persoane. Prin urmare, nu exista o solutie unica de a slabi si, uneori, femeile sunt nevoite sa se inarmeze cu rabdare si angajament pentru a experimenta si a gasi alimentele si dieta adecvata.

Strategii de slabit

Exista patru strategii la care se poate apela in procesul de scadere in greutate:

  • Reducerea caloriilor – daca se consuma mai putine calorii decat se ard, se va pierde in greutate.
  • Reducerea carbohidratilor – sunt specialisti care cred ca problema cresterii in greutate consta in modul in care organismul acumuleaza grasimile dupa consumul de carbohidrati. Prin urmare, pentru a pierde in greutate, ei recomanda reducerea numarului de carbohidrati si inlocuirea acestora cu proteine si grasimi.
  • Reducerea grasimilor rele si consumarea grasimilor bune – exista grasimi sanatoase care te pot ajuta sa controlezi greutatea, dar si sa iti pastrezi nivelul energetic si sa lupti impotriva oboselii. Acestea sunt grasimile nesaturate care se gasesec in avocado, nuci, seminte, lapte de soia, ulei de masline, tofu si peste gras.
  • Dieta mediteraneana – se bazeaza pe consumul grasimilor si carbohidratilor buni, legume si fructe proaspete, nuci, peste, ueli de masline si doar foarte putina carne si lactate.

Controleaza mancatul pe fond emotional

Indiferent de strategia de slabire pe care o adopti, este esential sa iti pastrezi motivatia si sa eviti capcanele obisnuite, cum ar fi mancatul pe fond emotional. De multe ori mancam nu pentru a ne satisface foamea, ci pentru a depasi momentele in care ne simtim stresate sau anxioase, ceea ce nu este recomandat intr-un proces de slabire. Astfel, gustarile dintre mese sau mancatul in fata televizorului la sfarsitul unei zile stresante, sunt obiceiuri daunatoare care ar trebui sa dispara.

Fii prezenta in momentul meselor

Pentru a evita mancatul exagerat sau compulsiv, ar trebui sa fii atenta si prezenta in timpul meselor, complet implicata in proces. Astfel, se recomanda sa eviti distractiile in timpul mesei, sa nu mananci in timp ce lucrezi, te uiti la televizor sau conduci. De indata ce simti ca mintea incepe sa se rataceasca si nu mai esti atenta la ceea ce mananci, intoarce-ti atentia asupra alimentelor din farfurie, la aspectul si gustul acestora.

Ai grija de tine din toate punctele de vedere

Ca sa slabesti frumos si sanatos, pe langa o alimentatie sanatoasa, va mai fi nevoie de exercitii adecvate, odihna corespunzatoare, reducerea stresului si ingrijirea pielii. Cursa se castiga incet si sigur, este de durata, complexa si are nevoie de toata motivatia si atentia ta. Procesul trebuie sa fie echilibrat si sa nu iti afecteze starea de spirit, capacitatea de concentrare, nivelul de energie sau aspectul pielii. 

Daca vei slabi foarte repede consumand alimente sarace in proteine si vitamine, exista riscul ca pielea sa isi piarda elasticitatea si sa se lase foarte mult. De aceea, pe langa o alimentatie echilibrata care sa asigure slabirea sanatoasa, se recomanda utilizarea unor creme care sa stimuleze producerea naturala de colagen si sa pastreze elasticitatea pielii.

Nu manca pana simti ca te-ai saturat

Este nevoie de timp pentru ca semnalul de satietatea sa ajunga la creier. De aceea, este recomandat sa nu te simti obligata sa consumi tot ce este in farfurie, ci doar atat cat este necesar pentru a nu iti mai fi foame, fara a te simti prea plina sau satula.

Pastreaza-ti motivatia

Pierderea in greutate necesita schimbari sanatoase in stilul de viata si alimentatie, iar acest lucru dureaza. De aceea este esential sa ramai motivata, sa nu uiti sa te respecti si sa fii mereu vigilenta si atenta la ceea ce mananci si la stilul tau de viata.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *