Mituri si adevar in SEO – cat de rele sunt schimbul de link-uri si continutul duplicat - Woman2woman.ro

Mituri si adevar in SEO – cat de rele sunt schimbul de link-uri si continutul duplicat

By on February 8, 2017
Share Button

Exista o serie de mituri care ii sperie pe cei preocupati sa isi optimizeze site-urile. Printre acestea este si teama extrem de raspandita ca “daca fac schimb de link-uri, ma penalizeaza Google” sau “nu public un articol copiat pentru ca ma penalizeaza Google”. Adevar sau… simple mituri?

Autor: Radu Ciofu, SEOmark.ro 

Mituri si adevar in SEO

Cred ca printre cele mai des intalnite temeri in randul celor cu care vorbesc de optimizarea pentru Google (SEO) este teama de penalizare pentru continut duplicat si schimb de link-uri. Cat este insa adevar si cat denaturare a relitatii.

Continutul duplicat

Te penalizeaza Google in cazul in care copiezi un articol de la cineva?

Ce stim sigur – Google doreste continut original. Si nu doar Google – TOATA LUMEA. Presupun ca toti aveti cateva site-uri preferate de stiri pe care le cititi in mod regulat. Presupun ca v-ar deranja daca de fiecare data ati gasi doar acelasi continut. Nimic nou – doar continut mai vechi duplicat sau continut copiat din alta parte.

Deci continutul original este bun. OK. Hai sa mergem in continuare pe exemplul presei. Pana la urma ziarele online sunt printre cele mai mari site-uri, cel putin ca numar total de pagini/articole.

Sa presupunem ca jurnalistii unui site descopera o poveste foarte interesanta si relevanta. Toata lumea e interesata de acea stire. Ziarele concurente o vor si ele. Chiar daca nu au descoperit ei subiectul, mai bine ca publicul lor sa citeasca de la ei subiectul nu de la concurenta. Asa ca vor prelua fie integral fie total stirea.

Daca e o stire foarte importanta probabil ca o vor rescrie si o vor redacta cu propriile cuvinte. E cel mai ok asa – adauga valoare unei stiri existente. Dar, daca stirea e ok dar nu e extraordinar de importanta? In fiecare zi se intampla sute de lucruri despre care se scrie, dar nu toate FOARTE importante. In cazul asta, credeti ca redactorii de prin ziare chiar nu au alta treaba decat sa reformuleze sute si sute de stiri? Foarte multe dintre ele vor fi copiate integral cu mentiunea sursei.

Asa e in presa din toata lumea, nu doar in Romania.

Credeti ca Google va penaliza toate site-urile de stiri din intreaga lume pentru ca au si continut duplicat?

E o intrebare retorica. Evident ca nu. Si atunci, cum e cu mitul penalizarii pentru continut duplicat?

Adevarul este ca Google premiaza continutul original. Dar, daca intalneste continut duplicat pur si simplu il va ignora in cea mai mare parte. Nu il va depuncta total, dar in mare parte.

Google va incerca sa identifice care este sursa originala a continutului si va afisa pe prima pozitie acel articol. Insa, va afisa si cea mai mare parte din celelalte articole copiate, doar ca nu pe prima pagina.

Insa, depunctarea (poate termenul nu e cel mai bine folosit) va fi DOAR asupra acelui articol, nu asupra intregului site.

Cu alte cuvinte, Google va determina (nu intotdeauna corect) care este sursa originala a unui continut si va depuncta toate articolele copiate.

Puteti face urmatorul experiment: luati un articol dintr-un ziar, copiati un paragraf din el si cautati-l pe Google. Veti vedea o lista lunga de ziare/reviste online care au copiat acel articol.

Ar mai fi un singur lucru de spus – Ce se intampla daca aproape TOT site-ul tau e copiat?

In general Google acorda note si la nivel de pagina si la nivel de site. Ar putea fi adevarat si in cazul continutului duplicat. Dar, chiar daca nu ar fi nimic global, daca 95% sau mai mult din site-ul tau e continut duplicat, asta inseamna ca practic nu prea ai sanse sa ajungi sus pentru nimic.

Personal cred ca exista si un criteriu general – daca o MARE parte din site-ul tau e copiat, chiar si acele pagini care sunt originale e posibil sa fie depunctate de Google.

Ca si concluzie – Daca nu intentionezi ca marea majoritate a site-ului tau sa fie continut duplicat, atunci nu are rost sa iti faci griji. Iar daca copiezi de la cineva niste articole, nu e nici o problema. Google le va ignora. Si mentioneaza sursa – e etic si corect ca persoana de la care le-ai copiat sa aiba parte de credit pentru munca lui.


Vrei sa afli mai multe despre promovarea online?

Descarca GRATUIT ghidurile de: SEO>, Adwords> sau Redactarea Titlurilor> oferite de SEOmark.ro

Sau inscrie-te la Cursurile Gratuite>> de marketing online din fiecare joi de la ora 19:00


Schimbul de link-uri

Nu fac schimb de link-uri pentru ca e impotriva regulilor impuse de Google si oricum nu mai functioneaza.

Ca sa fiu sincer, e un pic de adevar. Google spune intr-adevar ca este interzis sa faci orice schimb de link care e facut doar pentru a denatura sau influenta pozitia site-ului tau pentru anumite cautari.

Ok. Hai sa luam urmatorul scenariu: avem 2 entitati: X si Y.

X spune: “mie mi se pare ca Y e ok.”

Y spune: “si mie mi se pare ca X e ok.”

Bun. Amandoi zic dupa aia: “hai sa facem public asta.” “Hai”.

Vi se pare ca intr-o tara NORMALA situatia de mai sus e o infractiune sau un fapt reprobabil, ilegal care trebuie stopat si pedepsit?

In nici un loc normal la cap din lumea asta, situatia de mai sus nu ar trebui sa fie ceva gresit.

Si atunci, cum e cu link-urile?

Din punctul meu de vedere, nici un link real, obtinut printr-un parteneriat real nu va fi pedepsit. Revin la exemplul cu presa si ziarele online. Luati aproape orice revista online de la noi: veti vedea ca in special in zona din footer sunt o gramada de link-uri spre site-uri partenere. Si asta la site-uri mari, nu blog-uri necunoscute. Si credeti ca acele site-uri sunt penalizate?

De unde a aparut atunci mitul acesta. Realitatea este ca practica schimbului de link-uri a fost descurajata chiar de Google. Relevant este insa contextul.

Cand lumea s-a prins ca numarul de link-uri spre site-ul tau e un criteriu important pentru pozitia in cautari, au aparut doua lucruri: site-uri specializate care aveau ca singur scop obtinerea de link-uri si programe care construiau automat astfel de link-uri.

Programele de mai sus au insa ceva in comun: toate link-urile creeate NU au nici o relevanta in viata reala si nu sunt naturale. Daca eu fac un parteneriat cu o firma din Romania care are un business cat de cat apropiat de al meu – e ceva natural si normal. Daca insa am facut schimb cu link-uri cu tot felul de site-uri din China, India, SUA si alte tari (site-uri despre care nu stiu nimic) – nu e natural si nici normal.

Plus, Google stie ce trafic are fiecare site si de unde vine. Daca am cam 100 de vizitatori pe si din Romania si 10-20 de schimburi de link-uri cu alte site-uri din Romania e OK si e natural. Daca insa am 100 de vizitatori din Romania / zi si 1000 de link-uri cu site-uri din intreaga lume, atunci e ceva putred la mijloc.

Si exact asta e esenta a ce a spus Google. Ganditi lucrurile logic nu luati pe nemestecate ce vi se spune (valabil si pentru stiri din politica). Daca ce faci se incadreaza intr-o logica normala a lucrurilor nu vei avea nimic rau. Daca insa fortezi lucrurile si incerci sa pacalesti sistemul, s-ar putea sa ti-o iei.

Schimbul de link-uri nu mai functioneaza!

X ii da 10 lei lui Y. Y ii da 10 lei lui X. Cat au castigat fiecare?

Exact – 0 lei. Doar au plimbat 10 lei de la unul la altul.

La fel si cu schimburile de link-uri. Eu iti dau ceva autoritate, tu imi dai ceva autoritate. Ca si rezultat net, nu am castigat mai nimic.

Atunci cand pui link spre cineva ii “dai” un pic din autoritatea ta. Daca el pune spre tine, si el iti “da” ceva din autoritatea lui. Castigul net e fff mic – practic cam deloc. Si asta e un rezultat al algoritmului, nu vreo penalizare.

Totusi, exista insa si o modalitate de a face eficient si win-win schimb de link-uri. Implica articole principale si articole suport. Insa, in detaliu intr-un articol viitor, pentru ca e un subiect mai amplu.


Vrei sa afli mai multe despre promovarea online?

Descarca GRATUIT ghidurile de: SEO>, Adwords> sau Redactarea Titlurilor> oferite de SEOmark.ro

Sau inscrie-te la Cursurile Gratuite>> de marketing online din fiecare joi de la ora 19:00


Radu Ciofu, SEOmark.ro

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *