Regimul vegetarian: 5 sfaturi pentru a ramane in forma fara sa consumi carne - Woman2woman.ro

Regimul vegetarian: 5 sfaturi pentru a ramane in forma fara sa consumi carne

By on October 24, 2016
Share Button

legume-nwlRegimul vegetarian este din ce in ce mai popular si adoptat de cat mai multe persoane, pentru ca s-a dovedit foarte bun pentru sanatate si ofera mai multa speranta de viata. Nu este chiar usor de tinut de catre oricine, deoarece adesea intervin carentele alimentare. Dar, daca tii cont de anumite sfaturi, poti ajunge sa renunti definitiv la carne.

Regimul vegetarian: 5 sfaturi pentru a ramane in forma, fara sa consumi carne

Cei care adopta regimul vegetarian au motivatii diferite: o alimentatie mai sanatoasa, respectul pentru mediul inconjurator, drepturile animalelor sau respectarea anumitor reguli religioase.

Regimul vegetarian presupune multa imaginatie pentru alcatuirea farfuriilor si se dovedeste dificil atunci cand trebuie sa raspundem invitatiilor la restaurant, pentru a socializa.

Fructele, legumele si verdeturile sunt cei mai buni aliati ai sanatatii noastre. In plus, cu cat consumam mai putina carne, cu atat avem mai multe sanse de a ne prelungi viata. Iata 5 sfaturi care te vor ajuta sa te mentii in forma, fara sa mai consumi carne:

1. Consuma cereale si leguminoase la fiecare masa

Bogate in proteine (care se gasesc si in carne), cerealele si leguminoasele ne vor ajuta sa mentinem starea de sanatate a corpului nostru.

2. Mananca oua

Bogate in vitamina B si fier, ouale sunt excelente pentru sanatate. Nu trebuie sa le consumi totusi in exces: cantitatea maxima recomandata este de 6 oua pe saptamana sau numai 2 daca ai colesterolul marit. Pot fi consumate in diverse forme: omleta, fierte, ca ingredient in salate sau feluri de mancare etc.

3. Consuma fructe in coaja

Nuci, migdale sau alune poti rontai oricand ai chef. Acestea sunt bogate in proteine si omega 3.

4. Consumul de produse lactate

Indiferent daca adopti regimul vegetarian sau nu, produsele lactate nu trebuie sa lipseasca din alimentatie, pentru ca acestea contin proteine si calciu. Este foarte bine sa consumam doua sau trei produse lactate in fiecare zi, fie sub forma de lapte, branza sau iaurt.

5. Redescopera soia

Si ea devine din ce in ce mai apreciata, in special de catre persoanele care vor sa evite carnea. O poti consuma fie sub forma de bautura, fie sub forma de aliment care inlocuieste branza.

Ce trebuie sa fac pentru a adopta corect regimul vegetarian

A fi vegetarian presupune sa renunti la carne, dar nu fara a te asigura ca ai un echilibru alimentar. Pentru a evita carentele alimentare, trebuie sa pui la punct un sistem de compensare:

-pentru proteine: trebuie sa consumi in fiecare zi cereale si leguminoase, pentru a reuni toti amino-acizii esentiali;

-pentru vitamina B12: necesara globulelor rosii, aceasta este absenta in compozitia produselor de origine vegetala. Pentru a compensa aceasta lipsa trebuie sa apelezi la bauturile din soia sau orez.

-pentru fier: fierul din continutul legumelor crude, tofu sau cereale sunt mai greu asimilate de catre organism, asadar este necesar sa consumi cat mai multa vitamina C pentru a ameliora absorptia si  sa limitezi consumul de ceai care l-ar putea elimina.

-pentru calciu: daca vrei sa adopti un regim vegetarian complet si sa renunti si la consumul de produse lactate, poti consuma in schimb bauturi vegetale din soia sau migdale, sa bei apa minerala sau sa consumi fructe si legume care contin calciu (varza si broccoli).

-pentru Omega 3: uleiurile vegetale si oleaginoasele pot compensa absenta pestelui gras din alimentatie, daca sunt consumate in mod regulat.

Piramida alimentara a regimului vegetarian

  • 6 pana la 12 portii de cereal compete, paine sau pateuri;
  • 3 pana la 5 portii de legume;
  • 2 pana la 4 portii de fructe;
  • 2 pana la 3 portii de legume crude, fructe oleaginoase, tofu;
  • consum moderat de grasimi si uleiuri vegetale.

Tu crezi ca esti pregatita sa iti schimbi modul de viata si adopti regimul vegetarian? Crezi ca vei reusi sa renunti definitiv la carne, tinand cont de aceste sfaturi?

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *