Cum ne alimentam in functie de anotimp pentru un tonus de invidiat - Woman2woman.ro

Cum ne alimentam in functie de anotimp pentru un tonus de invidiat

By on September 23, 2016
Share Button

Fiecare anotimp, datorita schimbarilor de temperatura, vine cu o solicitare noua pentru organismul nostru. Trecerile de la un anotimp la altul pot fi insotite de astenii si stari depresive daca nu plusam in alimentatie cu anumite elemente necesare.

Cum ne alimentam in functie de anotimp

Cum e recomandat sa ne alimentam primavara

salataAstenia de primavara, cea mai cunoscuta si vizbila, apare din cauza trecerii de la temperaturile scazute la cele crescute. Ea poate fi evitata, insa, daca ne alimentam corespunzator in aceasta perioada.

Se recomanda ca, inca de la primele zile ale primaverii, sa profitam din plin de alimentele bogate in fier, vitamina c, calciu, zinc si magneziu. Natura vine in intampinarea noastra cu tot ce este necesar si anume: urzici, loboda, stevie, spanac, ceapa verde, salate etc, oferindu-ne un complex bogat de elemente nutritive necesare oraganismului.

De aceea, daca dorim sa combatem astenia de primavara, e recomandat sa profitam cat mai mult de verdeturile specifice sezonului, sau, altfel spus, sa facem o cura naturala de fier, vitamina c, calciu, zinc si magneziu.

Vara vine cu necesitatea de a plusa cu hidratarea

Dupa perioada de pregatire a organismului si alimentarea cu cat mai multe plante verzi, vara, datorita cresterilor termice, ne solicita pe partea de hidratare. De aceea, vara e recomandat sa consumam corespunzator lichide.

pepene rosu cuisineandhealth comPentru a ne hidrata va trebui sa consumam fie apa (dar nu carbogazoasa), fie cat mai multe fructe. Desi fructele ingrasa, e de dorit sa profitam si de ele, nu numai pentru hidratare cat si pentru vitaminele pe care ele le ofera.

Din nou, natura vine in intampinarea noastra oferindu-ne exact ceea ce avem nevoie, si anume fructe bogate in antioxidanti: zmeura, afine, mure, cirese, visine, caise, piersici, pepeni.

Un lucru bine de stiu este acela ca fructele cu cat sunt mai inchise la culoare cu atat sunt mai bogate in antioxidanti. In acest sens puteti sa tineti minte steagul germaniei:

  • negru(afine, mure) il puteti corela cu cele mai recomandate fructe fiind cele mai generoase in antioxifdanti,
  • rosu(afine, pepene) este pentru fructele cu un continut mediu de antioxidanti, in timp ce
  • galbenul(caise, piersici, pepene) este pentru fructele cu un continut mai mic de antioxidanti.

Toamna – nu ocoliti strugurii!

StruguriToamna este anotimpul in care temperaturile incep sa scada treptat. Este tranzitul bland catre iarna si un moment de care e recomandat sa profitam cat mai mult. Deloc intamplator, toamna ne ofera o adevarata bogatie de legume si fructe. Astfel vom avea de unde sa alegem pentru a beneficia de toata gama de elemente nutritive necesare.

In aceasta perioada se recomanda cura de struguri – de preferat negri. Pentru ca acestia contin resveratrol – o substanta puternic antioxidanta si cu un efect extrem de benefic asupra sistemului circulator. Ea are darul de a proteja vasele de sange impotriva inflamatiilor, imbunatateste functia de producere a insulinei si creste toleranta la glucoza.

In ciuda faptului ca sunt bogati in calorii si, probabil, vom acumula kg in plus, strugurii raman un aliment care nu trebuie ocolit toamna!

Dar nici merele, perele sau prunele – si ele pline de antioxidanti si minerale!

Ce mancam iarna?

pesteIarna vine cu temperaturile scazute pentru care deja am pregatit organismul in perioada de toamna. Acum putem consuma grasimi esentiale vegetale (nuci, alune) sau animale (macrou, crap, somon).

Avem nevoie de proteine pentru a masa musculara. Un ou la 2-3 zile, fasole, mazare, pastai sau soia. Desigur, pentru cei doritori, se poate consuma si carne, dar nu exces si e recomandat sa cautam carnea slaba (gaina, curcan).

Lactatele nu ar trebui consumate nici ele in cantitati prea mari. Dar o felie de branza pe zi este binevenita.

Nu trebuie sa ocolim legumele si fructele pe care le putem gasi fie in propria camara fie pe raftul magazinelor.

Iar, in ce priveste alcoolul care insoteste traditiile de iarna, se recomanda cosumul cu moderatie si cat mai rar. Desigur, o cana de vin fiert la gura sobei, este un rasfat pe care nu ni-l vom refuza, dar el nu trebuie sa devina un obicei zilnic. Alcoolul este un element pe care oragnismul nu il poate metaboliza – efectiv nu stie ce sa faca cu el – asa ca il transforma in grasimi care se depun pe organele interne sau pe interiorul vaselor de sange.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *