Cum scapi de dependente - Adio, dulciuri, alcool sau fumat - Woman2woman.ro

Cum scapi de dependente – Adio, dulciuri, alcool sau fumat

By on August 15, 2016
Share Button

Nu reusesti sa tii o cura de slabire pana la capat? Vrei sa renunti la dulciuri sau la alte obiceiuri nesanatoase? Vrei sa renunti la fumat sau la o alta dependenta? Afla care sunt principalele reguli pe care trebuie sa le respecti pentru a reusi sa renunti la orice obicei nesanatos ori dependenta. Afla cum scapi de dependente pentru a te bucura mai mult de o viata sanatoasa si implinita. 

Cum scapi de dependente – Adio, dulciuri, alcool sau fumat

Cum scapi de dependente - Adio, dulciuri, alcool sau fumat

1. Imi propun sa renunt… pentru 24 de ore

Pe principiul celor 24 de ore se bazeaza programele destinate persoanelor care se confrunta cu dependenta de alcool. Acesta consta in faptul ca cei care doresc sa renunte la alcool, nu trebuie sa isi ia din start angajamentul de a renunta definitiv, ci doar sa amane cu 24 de ore consumul de stfel de substante.

AA (alcoolicii anonimi): Nu facem nici un fel de promisiuni: nu spunem ca nu vom mai bea „niciodata”. Incercam mai degraba sa ne conformam unui principiu pe care, de comun acord in AA, il numim „principiul celor 24 de ore”. Ne straduim sa ramanem abstinenti numai pentru urmatoarele 24 de ore. Incercam, pur si simplu, sa traim o zi fara alcool. Daca simtim impulsul de a bea, nici nu-i cedam, nici nu-i rezistam. Ne limitam doar la a amana aceasta bautura pe maine.

Aplicat la nevoia de a renunta la dulciuri ori la diverse obiceiuri nesanatoase, principiul de traduce prin amanarea activitatii nesanatoase cu 24 de ore. Inceputul poate fi cel mai greu, astfel ca un dependent nu isi poate lua angajamentul de a nu mai consuma NICIODATA obiectul dependentei. Daca vrei sa renunti la dulciuri, iti poate fi greu sa te abtii de la a manca o bomboana ori sa nu versi o lingurita de zahar in cafeaua de dimineata. Pana la urma, dependenta de dulciuri nu reprezinta o problema reala, nu-i asa? Ei bine,

2. Stabileste avantajele renuntarii la obiceiul nesanatos

Fara o motivatie iti va fi greu sa renunti la un comportament exersat ani la rand sau chiar intreaga viata. Tocmai de aceea, e absolut necesar sa stabilesti care sunt avantajele pe care ti le ofera renuntarea la acest comportament. Spre exemplu, daca vrei sa renunti la dulciurile procesate poti sa iei in calcul mai multe avantaje:

– o alimentatie mai sanatoasa (rezultata din renuntarea la dulciuri procesate) tine departe boli grave precum diabetul sau bolile cardio-vasculare

–  vei reusi sa slabesti mai usor si vei putea ajunge sa ai un corp pe care ti-l doresti

– poti sa te bucuri de mancare gustoasa si daca renunti la dulciurile din comert si apelezi la alternative naturale, sanatoase, recum fructele si deserturile pe baza de fructe, miere sau indulcitori hopacalorici naturali (stevie)

Vrei sa scapi de un obicei nesanatos? Fa-ti chiar tu o lista cu avantajele pe care le obtii prin renuntarea la un anumit comportament sau obicei.

3. Gaseste alternativele care iti ofera aceeasi satisfactie

E greu sa renunti la un obicei care iti produce placere, fara sa gasesti in viata ta ceva la fel de placut. Nimeni nu renunta la placere pentru o viata searbada, monotona si greu de trait. Vestea buna este ca aproape in orice caz poti identifica alte cateva obiceiuri care iti pot implini viata si ti-o pot face la fel de frumoasa sau chiar mai buna.

In exemplul anterior vorbeam despre inlocuirea dulciurilor procesate cu cele naturale sau pe baza de fructe, miere si indulcitori naturali. In acest caz, te va ajuta sa identifici cat mai multe retete sau alimente care iti plac si care te vor satisface pe deplin, astfel incat sa nu simti ca apelezi la inlocuitori si ca vechile obiceiuri iti lipsesc ingrozitor de tare.

4. Promisiunea publica

Nu e suficient sa iti spui tie ca renunti la obiceiul nesanatos. Cu cat vei avea mai multi martori ai promisiunii tale, cu atat creste sansa de a te tine de cuvant. Cele mai multe programe de dezvoltare personala folosesc tehnica promisiunii publice pentru a-i motiva si a-i determina pe oameni sa intreprinda ceea ce e necesar pentru a-si atinge scopul propus.

De asemenea, promisiunea trebuie sa fie exact formulata si sa contina cat mai multe detalii. Am sa renunt la dulciuri nu este o promisiune valabila, prin care sa se obtina efectul scontat. Un efect bun il va avea mai degraba sa promiti in fata unui numar cat mai mare de persoane ca din data x vei renunta comportamentul sau obiceiul y.

Aceasta practica poate fi extrem de eficienta, tocmai de aceea reprezinta si una dintre tehnicile de manipulare cele mai folosite. Mai multe despre aceasta si multe alte tehnici poti afla din cursul Tehnici de manipulare si persuasiune in afacerile online si offline.

tehnici de manipulare si persuasiune online si offline

5. Aminteste-ti in mod constant care e motivatia ta

Din nou, nu putem face o actiune in mod repetat, fara sa avem avantaje si o motivatie. Chiar daca la inceput stii care e motivatia ta, e necesar ca in orice moment sa ai in minte de ce vrei sa renunti la un obicei. Altfel, iti va fi greu sa obtii ceea ce iti doresti.

De ajutor iti va fi sa iti scrii pe o foaie sau intr-un loc vizibil motivatia pentru care ai ales sa renunti la acelobicei si sa o citesti cel putin o data in fiecare zi. Chiar daca noi credem ca stim care e motivatia, repetarea acesteia ne va ajuta sa o avem in minte in orice moment. Astfel, cand indoiala ne va da tarcoale si ne va pune in pericol demersul, motivatia va fi cea care ne va ajuta sa mergem mai departe si sa trecem peste momentele mai dificile.

6. Prietenul de suferinta

Prietenul de suferinta este cel care a trecut deja prin asta sau care are acelasi scop ca si tine si e persoana pe care poti sa o suni atunci cand esti tentata sa renunti. Daca vrei sa renunti la dulciuri, alcool sau alte obiceiuri, insa simti ca nu te mai poti abtine si crezi ca vei cadea prada tentatiei, este indicat sa iti suni prietenul pentru ca acesta sa iti aminteasca de ce nu trebuie sa renunti si care sa te sustina.

Acesta reprezinta o a doua constiinta a ta, care are scopul de a te consilia atunci cand propria constiinta si metodele mentionate anterior nu te ajuta sa urmezi drumul pentru atingerea scopului propus.

7. Grupurile de suport

Pentru anumite probleme precum cele care sunt legate de fumat sau consum de alcool si stupefiante exista grupuri de suport. Acestea sunt formate din oameni cu aceleasi probleme si cu scop comun. Intalnirile sunt organizate de asociatii dedicate, au o anumita frecventa si au ca scop motivarea si sustinerea persoanelor cu anumite dependente in demersul lor.

8. Terapia cognitiv-comportamentala

Acest tip de terapie este dovedit ca fiind cel mai eficient in tratarea dependentelor si in schimbarea obiceiurilor nesanatoase. Daca nu reusesti de una singura sa renunti la comportamente sau obiceiuri nocive, apeleaza la un psihoterapeut, specialist in terapie cognitiv-comportamentala sau cere sfatul unui medic.

psihotherapie-livescience.com

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *