Stresul ingrasa? - Woman2woman.ro

Stresul ingrasa?

By on July 18, 2016
Share Button

In societatea moderna, stresul reprezinta o cauza importanta pentru multe afectiuni. Efectele sale afecteaza intregul organism, in special pe cel al femeilor. Stresul poate fi responsabil pentru numarul kilogramelor in plus sau minus?

Stresul ingrasa?

Stresul ingrasa?

Hormonul stresului 

In cazuri de obezitate cauzate de stres cronic, specialistii explica ca in astfel de situatii, organismul stimuleaza producerea hormonului de stres (cortizol) si insulina. Aceasta combinatie este responsabila pentru apetitul crescut. Persoanele afectate simt nevoia sa consume dulciuri si alimente care contin amidon (cartofi, orez, paine, paste etc.)

Acest tip de alimentatie creste depozitele de grasime si mareste activitatea ficatului, care poate deveni rezistent la insulina, stadiu premergator diabetului de tip 2.

Cortizolul este un hormon care intervine in multe actiuni ale corpului nostru. Acesta este secretat de glandele suprarenale si nivelul de secretie depinde de ora zilei. Cortizolul permite reglarea presiunii sangvine si reprezinta compusul chimic care confera energie si forta musculara corpului omenesc.

Cortizolul a fost desemnat de catre specialisti hormonul stresului pentru ca nivelul cel mai ridicat de cortizol este secretat in momentele de stres fizic sau psihic. Producerea de cortizol poate provoca cresterea in greutate, in special in zona abdomenului.

Stresul creste apetitul femeilor

mancarea preferata
Atunci cand simtim nevoia sa mancam pentru a scapa de stres, creierul ne furnizeaza placere. Dar imediat ce dispare efectul de relaxare, vom simti din nou nevoia sa mancam cartofi prajiti, inghetata sau alte alimente care contribuie la numarul kilogramelor in plus. Daca nu gasim alte metode de a ne relaxa pentru a alunga stresul, vom intra intr-un cerc vicios, iar kilogramele vor deveni din ce in ce mai multe, devenind din ce in ce mai greu sa scapam de ele si acumuland astfel noi frustrari.

Asadar, trebuie sa invatam sa facem diferenta intre momentele in care simtim foame intr-adevar si cele in care simtim nevoia sa mancam din cauza stresului. Trebuie sa intelegem ca emotiile stimuleaza apetitul, pentru a putea rezista tentatiilor si a respecta pauzele de masa.

Consumul de ciocolata neagra, amara care contine 70-90% cacao reduce hormonii responsabili de stres, amelioreaza oboseala si ne furnizeaza magneziu.

Stim cu totii cat de greu este sa respecti orele de masa si bunele obiceiuri alimentare in momentele de stres. Daca mancam pentru a ne simti mai bine sau mancam pe fuga de la fast-food pentru ca nu avem suficient timp pentru a pregati mancare de calitate, totul poate deveni din ce in ce mai greu de gestionat. Kilogramele in plus pot aparea si ca rezultat al unui dezechilibru hormonal, provocat tot de stres sau anxietate.

Alti factori care influenteaza numarul kilogramelor

Acumularea sau pierderea kilogramelor depinde insa si de alti factori precum metabolismul, intensitatea exercitiilor fizice practicate, dar si de tipul de alimente consumate si orele la care luam masa. Factorii genetici pot de asemenea sa ne influenteze metabolismul si pot explica tendinta anumitor persoane de a acumula kilograme in plus, mai repede decat altele.

Stres negativ si stres pozitiv

Nu intotdeauna stresul este negativ. Exista si stres pozitiv, legat de tot ceea ce ne face placere, aducandu-ne o stare de bine, in care ne simtim in armonie cu noi. Acesta este un gen de stres pe care il simt sportivii inainte de o competitie sau artistii inaintea unui concert.

Stresul rau ne provoaca o pierdere de energie si de cele mai multe ori, nervi.

Sfaturi pentru gestionarea situatiilor stresante

  • ia atitudine, nimeni nu va actiona in locul tau daca o situatie nu iti convine;
  • gandeste obiectiv si incearca sa te detasezi, ca si cum ai privi toata situatia din exterior;
  • nu suferi in tacere, fara a apela la ajutorul celor din jur care pot avea solutii pentru problemele tale;
  • daca ramai pozitiva vei gasi mai usor solutia pentru a depasi situatia stresanta;
  • fii flexibila si incearca sa inveti din propriile greseli.
Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *