Femei de cariera 2017: Georgiana Brehuescu despre implicarea Carrefour in viata comunitatilor

Scris de: la data: October 2, 2017
Share Button

Carrefour Romania, al doilea retailer pe plan mondial si locul unu in Europa, a spus prezent invitatiei Woman2Woman.ro, la editia a VII-a a conferintei Femei de cariera, din 21 septembrie, prin Georgiana Brehuescu, responsabil marketing.

Din iulie 2012, de cand face parte din echipa Carrefour, Georgiana Brehuescu este cea care s-a implicat direct in proiectele de CSR, sustinute in Romania, ale marelui retailer, pe care ea le gestioneaza cu succes. Proiecte de impact pentru toate comunitatile in care Carrefour isi desfasoara activitatea, dezvoltate pe trei axe strategice de responsabilitate sociala:

  • Lumea Agricola
  • Solidaritate
  • Protectia mediului

In prezentarea sa, Georgiana Brehuescu ne-a dezvaluit planurile si eforturile Carrefour Romania in domeniul responsabilitatii sociale si a dezvoltat  tema “Implicarea Carrefour in viata comunitatilor”. O tema care a captat atentia cititoarelor si invitatelor woman2woman.ro.

Carrefour Romania deruleaza parteneriate cu producatorii romani.

Georgiana Brehuescu a povestit faptul ca, cel mai mare retailer pe plan european, Carrefour Romania, este totodata si primul comerciant care a deschis dialogul si a incurajat parteneriatele cu micii producatori si fermieri romaniin defavoarea importurilor. Cu toate ca acestia nu au capacitatea de a aproviziona toate magazinele din tara, ei aprozivioneaza magazinele din regiunile lor, ceea ce se traduce prin costuri mai mici, calitate superioara si prospetime a produselor sau scurtarea distantelor de transport. Rezultatul este dezvoltarea economiei regiunii respective, crearea de locuri de munca si, implicit sprijinirea satul romanesc.

De asemenea, peste 90% dintre produsele marca proprie sunt realizate in colaborare cu producatorii romani, pe categorii precum: lactate, mezeluri, preparate din carne sau produse conservate.

In ceea ce priveste sectorul alimentatiei, Carrefour Romania are in derulare trei proiecte sociale majore :

  • “Masa bucuriei”, care se desfasoara in colaborare cu Patriarhia Romana, are menirea sa sprijine persoanele defavorizate. Marele retailer ofera produse alimentare din care se prepara mese calde si se ofera apoi persoanelor nevoiase in cantine sociale, prin intermediul Patriarhiei Romane. Cu acest demers, Carrefour reuseste sa ajute peste 40.000 persoane/an.
  • “Senvisul de la Miezul Noptii” este cele de-al doilea proiect de ajutor social, derulat alaturi de Asociatia Zambetul Ingerilor. Denumirea proiectului nu este aleasa in mod intamplator, alimentele primite de Asociatie de la Carrefour si alti parteneri fiind oferite spre consum chiar in noaptea respectiva. Beneficiarii sunt persoanele si familiile  nevoiase din 3 puncte de distributie din capitala. In fiecare noapte, acest demers asigura aproximativ 1000 de mese, 365 zile/an.
  • Iar prin intermediul programului “Banca de alimente”, dezvoltat impreuna cu Crucea Rosie si cu participarea clientilor Carrefour, pe tot parcursul anului se colecteaza alimente greu perisabile, din care se fac pachete destinate familiilor fara venituri sau cu venituri foarte mici, din intreaga tara.

De asemenea, Carrefour sprijina proiecte pe Educatie, dedicate copiilor din zonele defavorizate ale tarii. Georgiana Brehuescu ne-a prezentat cateva dintre acestea:

  • Caravana “Pofta de carte” este unul dintre proiectele educative, concepute de Carrefour si Ovidiu Ro, la nivel national, care are ca scop stimularea educatiei inca de la varste fragede. Copiii si educatorii primesc carti ilustrate ca material didactic la clasa, care au continut bazat pe alimentatie. Mai mult decat atat, acestia primesc prin intermediul angajatilor Carrefour fructe si legume proaspete, care sa ilustreze prectic ceea ce copiii invata din carti.
  • “Hai la scoala!” este un alt program al Carrefour Roamania, dedicat preventiei abandonului scolar. Programul se deruleaza in colaborare cu UNICEF.

In ceea ce priveste sanatatea, Carrefour Romania colaboreaza indeaproape cu Salvati Copiii, alaturi de care a conceput un program pentru imbunatatirea sanatatii si a nutritiei mamelor si copiilor sub 5 ani; iar cu Fundatia Renasterea, sprijinina sanatatea femeii, prin programe de depistare precoce a cancerului de san sau col uterin si pentru sustinerea fizica si morala a femeilor care se lupta cu astfel de maladii.

Georgiana a aminit si de programele de re-integrare socio-profesionala

  • Carrefour Romania si-a  unit eforturile cu Ateliere Fara Frontiere pentru a oferi o sansa reala persoanelor dezavantajate, sa aiba acces la instruire si ulterior la un loc de munca – atat la ferma de legume “Bio & CO”, cat si in atelierul “Remesh”.
  • Iar alaturi de echipele mobile ale Samusocial, Carrefour sprijina sanatatea oamenilor strazii, mame aflate in dificultate sau bebelusi abandonati, iar persoanelor adulte fara adapost din capital – psihologice si consiliere persoanelor

Georgiana Brehuescu ne-a mai dezvaluit proiectele din sfera protectiei mediului.

In cadrul acestei axe de CSR, Carrefour a fost primul retailer care a introdus – alaturi de Green Group –statiile de reciclare inteligente SIGUREC Prime in parcarea hypermarketurilor sale, cu scopul de a incuraja consumatorii sa recicleze peste 10 tipuri de deseuri, intr-un cadru organizat, simplu si avand siguranta trasabilitatii deseurilor, recompensandu-i, in acelasi timp, pentru comportamentul prietenos cu natura. In prezent, marele retailer a pus la dispozitie 21 de astfel de statii de reciclare si a extins infrastructura prin o statie dedicata supermarketurilor si o statie dedicata unei intregi comunitati. In 4 ani am colectat peste 16 milioane unitati PET, doze si stica si este 4500 tone deseuri electrice, electrocasnice, hartie si carton.

Campania de reciclare baterii indeamna consumatorii sa recicleze bateriile folosite deosebit de nocive cu mediul inconjurator. Carrefour recompenseaza consumatorii cu o baterie noua la fiecare cinci reciclate. In 3 ani am colectat 24 tone de baterii.

Tot in cadrul demersurilor de protectie a mediului s-au implementat programele:

  • Solutii in-Store de eficientizare a consumului de energie si de reducerea a emisiilor de carbon, ce au ca scop diminuarea poluarii aerului.
  • Protejarea Naturii si a Biodiversitatii – este un parteneriat strategic, ce se deruleaza pe trei ani, incheiat intre Carrefour Romania si WWF, prin care 000 ha. de padure vor fi evaluate pentru obtinerea statutului de protectie a padurilor virgine si peste 10.000 specii de animale vor fi protejate.

In incheiere, Georgiana Brehuescu, reprezentantul Carrefour, ne-a vorbit despre cel mai nou proiect cu care echipa Carrefour se mandreste. Cooperativa Agricola Carrefour Varasti este unul dintre proiectele de seama ale Carrefour Romania, aceasta fiind prima cooperativa agricola fondata alaturi de un retailer, in care 100 familii, produc pe 60 hectare aproximativ 5000 tone legume. Prin intermediul acestui proiect, retailerul isi propune sa ofere clientilor sai tot mai multe produse locale.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *