Cum sa ai energie intreaga zi - Woman2woman.ro

Cum sa ai energie intreaga zi

By on July 3, 2017
Share Button

Te trezesti obosita sau ramai fara energie pe parcursul zilei? S-ar putea sa nu respecti cateva reguli simple si din aceasta cauza sa fii somnoroasa si obosita pentru intreaga zi. Iata cateva strategii care te pot ajuta sa iti revii si sa dobandesti energie pentru intreaga zi.

1. Micul dejun e obligatoriu

Peste noapte ramanem fara combstibil, astfel ca micul dejun trebuie sa nu lipseasca in fiecare zi. El ne aduce energia pentru dimineata si ne pastreaza in forma pana la masa urmatoare. Asadar, nu sari peste micul dejun si ai grija ca acesta sa fie suficient de consistent. Opteaza pentru carbohidrati si grasimi sanatoase, precum branza, in loc sa iei un covrigel pe fuga si ulterior sa ramai fara energie.

2. Odata ce te-ai trezit, nu te mai culca la loc

Specialistii spun ca daca te-ai trezit la ora sau aproape de ora la care te trezeai de obicei, nu are sens sa te culci la loc si sa incerci sa mai furi niste somn. Asta deoarece ciclul hormonal poate fi intrerupt si iti va fi mai greu sa te trezesti si sa te energizezi.

3. Lumina naturala te ajuta sa te adaptezi

Daca soarele intra generos pe fereastra dimineata, iti va fi mai usor sa te trezesti si sa te adaptezi la o noua zi. Lumina naturala este cea mai potrivita pentru a stabili raportul veghe-somn, asa ca nu mai sta cu draperiile trase, ci lasa soarele sa intre pe fereastra. Astfel, vei avea parte de mai multa energie si nu ti se va face somn cand nu te astepti.

4. Exercitiile intense te pot ajuta sa te energizezi

Daca obisnuiesti sa te trezesti obosita, un program intens de exercitii fizice te poate ajuta sa te energizezi si sa iti revii. Asadar, daca nu ai deja un astfel de program, opteaza sa faci sport intens imediat dupa trezire. Astfel, corpul tau va fi mai alert si nu te vei mai simti adormita.

5. Nu munci intruna, ridica-te de pe scaun

Chiar daca ai multa treaba, fa-ti timp sa te misti din cand in cand. Corpul nostru are nevoie de miscare si, daca te opresti mai des din munca pentru a face miscare, vei vedea ca vei fi mai energica si nu vei mai simti ca adormi. Nu-ti mai suna colegii, ci mergi la ei in birou pentru a discuta. Ia pauze de mers la baie si nu iti ruga colegii sa iti aduca apa de la dozator, ci du-te chiar tu oricand ai nevoie.

6. Pranzul te moleseste?

Cei mai multi dintre noi raman asezati dupa pranz. Insa, din aceasta cauza, de multe ori apare moleseala. Pentru a o evita, fa miscare dupa pranz, nu sta pe loc. Pe langa faptul ca nu te vei mai simti molesita, iti vei si imbunatati digestia. Astfel, vei obtine doua beneficii printr-un singur gest.

7. Mananca la terasa

Fugi de la birou si mananca in aer liber. Efectul va fi mai puternic decat in cazul in care iti iei pranzul la birou. Aerul curat te va ajuta sa te trezesti iar vitamina D pe care o vei asimila prin expunerea la soare va potenta efectul.

8. Ia gustari sanatoase intre mese

Alune, migdale, cereale integrale, acestea pot fi rontaite ca gustare intre mesele principale. Nu trebuie sa astepti pana cand nu mai ai deloc energie pentru a manca, ci poti sa iti rezervi cateva minute pentru mici gustari energizante. Iar acesta iti vor furniza energia de care ai nevoie.

9. Ia multivitamine

Daca tot nu ai energie, incearca sa iei multivitamine. Discuta cu medicul tau si afla daca ai nevoie de multivitamine pentru a te simti mai in forma.

Tu ce faci pentru a fi in forma intreaga zi?

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Woman2woman.ro