Cand este cel mai bine sa mancam fructele

Scris de: la data: May 24, 2017
Share Button

Fructele sunt sanatoase, pline de vitamine si antioxidanti. Preferam sa le mancam la finalul meselor, pe post de desert, fara sa stim ca aceasta nu este chiar cea mai buna idee pentru ca provoaca balonari sau dureri de stomac. Tu stii in care moment al zilei este cel mai bine sa consumi fructe?

Este bine sa consumi fructe la micul dejun?

Fructele au putine calorii, sunt dulci si sunt preferatele persoanelor care doresc sa isi pastreze silueta. Dar trebuie sa tii cont ca fructele pot produce balonari si chiar arsuri la stomac, daca sunt consumate la finalul unei mese. Si asta, pentru ca fructele contin intre 90 si 95% apa si intre 2 si 11% fructoza, care nu se digera la fel ca celelalte alimente. Spre deosebire de proteine, produse lactate sau legume, fructele nu se digera in stomac ci in intestinul gros.

Trebuie sa stii ca proteinele sunt digerate in 3 ore, legumele in 2 ore, iar fructele in numai 20-30 de minute. Exceptie fac doar bananele, care au nevoie de un timp mai mare de digerare: intre o jumatate de ora si o ora. Pepenele este fructul care se digera cel mai usor, avand nevoie doar de un sfert de ora.

Digestia fructelor fiind rapida, nu este recomandat sa ramana prea mult timp in stomac, ci sa treaca direct in intestin. Motiv pentru care fructele nu trebuie mancate in acelasi timp cu alte alimente, pentru a nu ramane in stomac, unde vor fermenta, generand balonare, flatulenta si aciditate in stomac.

Fructe: care este cel mai bun moment al zilei in care sa le consumam?

Daca nu este bine sa mancam fructe la desert, dupa masa, atunci cand este cel mai bine? Specialistii in nutritie ne sfatuiesc sa le consumam intre mese. Asadar, nu vei manca marul dupa micul dejun, ci cu o jumatate de ora inaintea acestuia, sau la distanta de 4 ore fata de ultima masa servita, pentru a te asigura ca procesul de digestie este finalizat.

Vara, poti servi o masa alcatuita exclusiv din fructe. Iti vei face astfel plinul de energie si te vei simti extrem de lejera.

Nu trebuie sa eziti sa mananci fructe dimineata, cu conditia sa astepti 15-20 minute si apoi sa servesti micul dejun.

Consumul de fructe si legume este esential pentru sanatate, asa ca daca le-ai scos din meniul zilnic pentru ca iti faceau rau la stomac, acum vei sti cum sa le servesti.

Fructe inaintea unui antrenament

Al doilea moment bun pentru a consuma fructe este inaintea unei sedinte de sport. Daca vei consuma 1-2 fructe, muschii solicitati in timpul antrenamentului isi vor face plinul de glicogen, prevenind oboseala musculara. In plus, fructele iti vor da un plus de energie, atat de necesara in timpul antrenamentului.

Si dupa antrenament este bine sa mananci fructe, pentru a restabili nivelul de glicogen, care a scazut in timpul sedintei de sport.

Poti consuma fructele astfel:

-consuma un fruct pe stomacul gol si asteapta 15-20 de minute inainte de a lua micul dejun;

-serveste un fruct intre 10 si 11, daca obisnuiesti sa iei pauza de pranz la ora 12;

-serveste un fruct la ora 18, daca cina este programata dupa ora 19.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *