Trecerea la ora de iarna: 5 sfaturi pentru a te adapta cu usurinta - Woman2woman.ro

Trecerea la ora de iarna: 5 sfaturi pentru a te adapta cu usurinta

By on October 29, 2016
Share Button

Trecerea la ora de iarna: 5 sfaturi pentru a te adapta cu usurintaLa sfarsitul lunii octombrie se trece la ora de iarna. In ultima noapte de duminica a lunii octombrie, 30 octombrie mai exact, ora 4 va deveni, de fapt, ora 3. Aceasta schimbare ne permite sa dormim cu o ora mai mult, dar adesea poate cauza anumite dereglari in viata de zi cu zi. Iata cateva sfaturi pentru a te obisnui mai rapid cu aceste schimbari.

Ora de iarna: un decalaj care perturba ritmul biologic

Chiar daca ne bucuram de ora castigata pentru somn, nu intotdeauna reusim sa ne adaptam. Specialistii in domeniu sunt de parere ca schimbarile de ora care se intampla in lunile martie si octombrie perturba ritmul biologic. Cei mai afectati de aceasta schimbare sunt copii si persoanele in varsta. Trecerea la ora de iarna poate genera tulburari de somn, care pot influenta pofta de mancare, capacitatea de munca sau starea de spirit. In orice caz, trecerea la ora de iarna ne afecteaza intotdeauna mai putin decat trecerea la orarul de vara, atunci cand pierdem o ora de somn.

Ora de iarna: toate ceasurile trebuie potrivite dinainte

Pentru anumite persoane, trecerea la ora de iarna constituie un motiv de stres in plus. Chiar daca majoritatea echipamentelor electronice se regleaza automat (calculator, televizor, telefon), te poti simti mai confortabil daca le reglezi chiar tu de cu seara. Astfel, poti permite organismului sa se obisnuiasca cu schimbarea orei, inainte ca aceasta sa se produca.

Ora de iarna: ne obisnuim putin cate putin

In special copiii trebuie sa fie pregatiti din timp pentru aceasta schimbare care le perturba obiceiurile si care poate conduce la pierderea apetitului. Pentru un bebelus este mai bine sa ii schimbi progresiv ritmul, fara a permite ca aceste schimbari sa se produca prea brusc. Poti decala ora de trezire cu 15 minute, incepand chiar de joia de dinaintea schimbarii orei. Astfel, bebelusul se va obisnui treptat si se va adapta mai usor.

Ora de iarna: sa ne culcam mai tarziu

Pentru a ne adapta mai bine noului orar trebuie sa ne culcam mai tarziu cu o ora sambata seara. Vom obtine astfel acelasi numar de ore de somn ca de obicei si ne va fi mai usor sa ne obisnuim cu noile ore.

Ora de iarna: si daca nu ne putem obisnui?

Anumite persoane resimt o oboseala puternica din cauza schimbarii de ora sau chiar se pot simti bolnave. Ceea ce trebuie sa faca in astfel de situatii este sa incerce sa se odihneasca cat mai mult posibil si sa incerce sa isi reorganizeze orarul personal (munca, odihna, orele de somn si trezire) in functie de noile ore. In doar cateva zile, organismul se va obisnui si simptomele vor disparea.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Woman2woman.ro