Cum sa ne mentinem in forma: 4 ingrediente esentiale

Scris de: la data: September 7, 2016
Share Button

Traim vremuri in care sedentarismul si stresul isi pot pune usor amprenta asupra starii noastre generale, atat la nivel fizic cat si psihic. De aceea, e bine ca in fiecare zi sa facem ceva care sa tonifieze starea noastra. Se spune ca sunt patru aspecte pe care trebuie sa le avem in vedere: alimentatia, hidratarea, miscarea si somnul.

sanatate-in forma

Cum sa ne mentinem in forma: 4 ingrediente esentiale

1. Alimentatia sanatoasa ca un nou stil de viata

alimentatie copilPlecand de la zicala mens sana in corpore sano, daca vrem sa fim intr-o forma buna, ar trebui sa incepem cu alimentatia si sportul.

Alimentatia este unul dintre aspectele pe care trebuie sa le luam in considerare, inainte poate de exercitiile fizice. Astfel, ar trebui sa nu neglijam consumul zilnic de fructe si legume, sa evitam alimentele prajite sau bogate in grasimi.

Daca avem pofte e bine sa stim faptul ca fiecare dintre ele este justificata de o carenta de elemente nutritive in organism. De aceea e recomandat sa constientizam care sunt aceste pofte si sa aflam care este cauza lor. Daca va fi nevoie, putem apela la suplimente alimentare care sa elimine acea carenta.

In acest sens, si pentru ca cei mai multi ne plangem de faptul ca nu ne putem abtine de la a manca dulce, e bine de stiut ca aceasta dorinta apare din cauza unei deficiente de crom in organism si ca un supliment alimentar pe baza de crom efectiv ne va taia pofta de dulce.

Si, foarte important, odata ce ne-am propus sa ne schimbam stilul de viata pentru a fi in forma, trebuie sa stim ca noile obiceiuri au nevoie de timp pentru a se instaura si nimic nu se intampla peste noapte.

2. Hidratarea corespunzatoare ca nou stil de viata

apa-300Se spune ca omul ar trebui sa consume cel putin 2 l de lichide pe zi, dar nu este tocmai corect.

In primul rand, trebuie stabilit care sunt lichidele care hidrateaza, pentru a nu genera confuzii. Singurul lichid care hidrateaza este apa. Si nu cea carbogazoasa. Sau ne mai putem hidrata din fructe, dar ar trebui sa consumam foarte multe.

In al doilea rand, trebuie sa stabilim care este cantitatea optima pe care ar trebui sa o bem pentru a fi corespunzator hidratati. Omul trebuie sa consume 30 ml de apa pe kg corp in anotimpul rece si 50 ml de apa pe kg corp in anotimpul cald. Deci totul se raporteaza la greutate si la anotimp. In anotimpul cald se recomanda mai multa apa pentru ca o parte din ea o eliminam prin transpiratie mai mult decat in anotimpul rece.

Apa se bea incet ca si cum am mesteca-o. Daca o vom consuma repede, ea nu ne va hidrata, ci doar va trece repede prin organism. Adica o vom elimina la fel de rapid fie prin transpiratie fie prin urina.

E recomandat sa nu bem apa imediat dupa masa si nici in timpul mesei pentru a nu ingreuna digestia.

3. Miscarea si exercitiile fizice zilnice

tipuri-de-sportZilnic, e necesar sa facem 30 de minute de miscare. Dar sa simtim ca am transpirat si ca am pus toate grupele de muschi in miscare! Mersul pe jos, daca nu simtim ca am depus efort, nu se poate incadra la miscare.

Mare atentie: cei cu surplus de greutate nu trebuie sa exagereze pentru ca isi pun in pericol sistemul osos. Acestia se vor rezuma la miscarea care nu le face rau. Desigur, cand vor ajunge la o greutate normala, pot plusa cu exercitiile fizice mai complexe.

4. Somnul – un ingredient important pentru o forma fizica si psihica buna

somnAl patrulea element nu este deloc unul minor! Omul ar trebuis a doarma cca 8 ore pe noapte, dar acest fapt variaza de la om la om, deci nu putem impune un standard.

Dereglarile de somn pot fi cauzate de stres sau de lipsa de melatonina. Un examen medical poate fi necesar daca problema este mai veche si nu se amelioreaza.

Daca avem probleme cu somnul, putem apela fie la exercitii de relaxare, la reflexoterapie, la acupunctura, aromoterapie sau la orice alta metoda. In ultima instanta, sunt suplimenti alimentari pe baza de plante care ne pot ajuta sa dormim.

In cazul in care nu reusim sa avem un somn suficient sau odihnitor prin metodele mentionate, medicul ar putea sa ne ajute in identificarea problemei si in recomandarea unui tatament potrivit.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *