Sarcina: 8 metode de a reduce stresul

Scris de: la data: May 7, 2016
Share Button

O multitudine de factori pot creste nivelul de stres in perioada de sarcina: grijile, izolarea, oboseala, schimbarile sau evenimentele neprevazute. In aceasta perioada, orice femeie se simte mai stresata decat inainte de sarcina, dar trebuie sa inveti sa gestionezi aceste stari si sa te calmezi, atat pentru sanatatea bebelusului cat si pentru cea personala, pentru a evita problemele. Iata cum poti gestiona situatiile stresante.

timpul petrecut in sarcina

Gandeste-te la ceea ce este mai important pentru tine

Adesea ne facem griji, chiar si in legatura cu subiecte care nu au foarte multa importanta in viata noastra. Acum este momentul sa iti stabilesti o lista de prioritati si sa incetezi sa te mai gandesti la lucruri si situatii care nu iti pot afecta viata in mod semnificativ, deci nu merita sa le acorzi prea multa importanta.

Stabileste situatiile pe care le poti controla

Prioritizeaza situatiile asupra carora poti intr-adevar interveni pentru a putea schimba ceva si inceteaza sa te mai ingrijorezi in legatura cu cele pe care nu le poti controla. Pentru binele tau, determina nevoile imediate si pe cele care mai pot astepta. Stabileste-ti obiective realiste pentru ca sentimentul de control te va face sa te simti mai in siguranta.

Invata sa spui NU!

Cei din jur au asteptari mari de la tine, iar tu nu vrei sa dezamagesti pe nimeni. Dar incercand sa le fii pe plac celorlati te poti simti depasita si obosita. Acum este momentul sa te gandesti mai mult la tine si la bebelusul tau, asa ca va trebui sa incepi sa mai si refuzi. Ceilalti vor intelege!

Rezerva-ti timp pentru a te relaxa

Incearca sa faci ordine in programul tau si sa iti faci timp pentru a citi o carte, sa mergi la o plimbare sau sa faci o baie calda. Nu ezita sa ceri ajutorul familiei pentru a putea profita de un moment de relaxare, atat de important in aceasta perioada de sarcina. Procedand astfel, totul iti va parea mai usor.

Fa-ti timp pentru o activitate fizica usoara, mananca bine si dormi suficient

Poate fi se pare ca iti spun chestii banale, dar nu intotdeauna reusim sa ducem o viata sanatoasa, iar sportul, alimentatia si somnul au o importanta majora si o influenta puternica asupra starii noastre psihice.

Inscrie-te la cursuri pentru viitorii parinti

Cursurile prenatale iti permit sa cunosti alte viitoare mamici cu care poti face un schimb util de experienta in legatura cu sarcina. Poti afla informatii importante, care te vor ajuta sa treci mai usor peste aceasta perioada.

Nu ezita sa ceri ajutor, daca este necesar

Nu intotdeaua poti sa faci totul de una singura si nu este nimic rau in a cere ajutorul semenilor. Daca apropiatii se ofera sa te ajute, nu ii refuza.

Evita sa refulezi asupra familiei

Daca ai anumite momente sau zile mai proaste, in care ti se pare ca nimic nu este asa cum ar trebui, evita sa iti versi accesele de furie asupra celor apropiati. Fara sa vrei ii poti indeparta si nu vei mai putea conta pe ei atunci cand vei avea mai multa nevoie de ajutor.

 

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *