Seminte de chia: idei pentru micul dejun

Scris de: la data: January 15, 2016
Share Button

seminte-de-chia-sanovialogo-sanovSemintele de chia, contrar dimensiunilor, reprezinta un ingredient care iti ofera un aport mare de fibre si proteine. Prin urmare, incearca sa consumi cat mai des seminte de chia si integreza-le in meniul tau chiar de la prima ora. Iar daca nu stii cum le poti asocia cu celelalte alimente, iata cateva idei care te vor inspira pentru a avea un mic dejun satios si sanatos.

Poti gasi semintele de chia in magazinl online al SanoVita

Idei pentru micul-dejun cu semninte de chia

  1. Budinca de vanilie si scortisoara cu chia

Daca iti place budinca de orez sau tapioca vei aprecia cu siguranta si budinca facuta cu seminte de chia. Adauga pur si simplu lapte de migdale cu vanilie, cocos sau chiar lapte obisnuit intr-un bol, un praf de scortisoara si o jumatate de cana cu seminte de chia. Optional, poti adauga cateva fructe de padure ca topping. Simplu si hranitor, nu-i asa?

  1. Gem de zmeura cu seminte de chia

Pentru un mic dejun cat mai natural, prepara-ti gem de zmeura cu seminte de chia. Amesteca o treime de suc de portocale cu seminte de chia intr-un blender, lasa semintele sa actioneze timp de 10 minute, dupa care adauga doua cani cu zmeura si trei linguri de nectar de agave. Amesteca totul in blender pana obtii o textura cremoasa, numai buna de intins pe paine dimineata.

  1. Smoothie de piersici cu spanac si seminte de chia

Prepara un smoothie simplu prin adaugarea catorva piersici si a doua-trei frunze de spanac intr-un blender, impreuna cu apa, putin suc de mere si semintele de chia. Amesteca totul foarte bine, apoi serveste bautura imediat pentru un boost de energie si fibre inca de la prima ora a diminetii.

  1. Briose cu ciocolata neagra, migdale si seminte de chia

Prepara briosele asa cum obisnuiesti, dupa reteta ta preferata. Adauga faina, zahar, cacao, praf de copt, lapte, unt si oua. Nu uita insa de migdale pe care le poti sfarama anterior si de fulgii de ciocolata neagra. Adauga cateva lingurite de seminte de in chiar in aluat, amesteca bine, apoi pune compozitia in formele speciale si baga totul la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius, timp de 20 de minute.

  1. Waffles cu seminte de chia

Incalzeste aparatul pentru waffles apoi pregateste compozitia dupa reteta pe obinuiesti sa o faci de obicei. Daca doresti sa ai o portie cat mai sanatoasa de waffles poti adauaga pe langa seminte de chia si seminte de mac si in. In felul acesta vei avea un mic dejun consistent in fibre.

  1. Batoane cu banane, seminte de chia si alune picante.

Un praf de piper cayenne va da o aroma deosebita acestor batoane cu seminte de chia. Daca, in schimb, nu esti o fana a cayennului, adauga scortisoara ori alte condimente.

Pentru a prepara aceasta reteta vei avea nevoie de fulgi de ovaz, alune sarate, seminte de chia si susan, cateva linguri de miere,  chipsuri de banane, unt nesarat, unt de arahide, putin piper cayenne si un varf de sare.

Mai intai trebuie sa pui fulgii de ovaz la cuptorul preincalzit la 200 de grade Celsius, timp de 10 minute. Transfera-i mai apoi intr-un bol mai mare si adauga chipsurile de banana, semintele de chiar si pe cele de susan.

Intr-un vas separat amesteca mierea cu untul simplu, untul de arahide, piperul cayenne si putina sare. Adauga la final amestecul cu fulgi de ovaz si amesteca bine.

Pune compozitia intr-o tava si da-i o forma cat mai uniforma cu ajutorul unui cutit sau al unei spatule. Transfera tava la frigider pentru cel putin doua ore sau las-o peste noapte. Dupa ce compozitia s-a intarit, aseaz-o pe un tocator si taie-o in batoane de dimensiuni egale. Pofta buna!

Tu mai cunosti si alte variante pentru un mic dejun satios si sanatos cu seminte de chia?

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *