Cum sa ai grija de inima ta

Scris de: la data: January 12, 2016
Share Button

Inima este unul dintre organele vitale, prin urmare trebuie sa ai grija de buna functionarea a acesteia. Poti face urmand niste sfaturi simple zilnic. In felul acesta te vei asigura ca vei fi in forma iar inima ta va fi sanatoasa. Desi bolile de inima reprezinta cauza principala a deceselor in America, conform unor specialistilor, cauzele aparitiei acestor dereglari medicale pot fi prevenite. Astfel, pentru a reduce riscurile bolilor de inima tine de urmatoarele recomandari:

10 moduri prin care sa ai grija de inima ta

Cum sa ai grija de inima ta

Cum sa ai grija de inima ta

Daca doresti sa iti stii inima sanatoasa trebuie sa ai grija de aceasta, iar la anumite intervale sa faci niste controale de rutina pentru a te asigura ca totul este in regula.

1. Vizita la specialist

Chiar daca nu ai mai avut in trecut probleme cu inima asta nu inseamna ca un control periodic la un specialist trebuie evitat. In felul acesta vei preveni anumite probleme.

2. Fa sport

Evita stilul de viata stagnar si incerca treptat sa faci cat mai multa miscare. Cel putin 15 minute de jogging zilnic sau o plimbare mai lunga te vor ajuta sa ai o inima mai sanatoasa.

3. Bea mai multa apa

Desi uneori poate fi dificil sa consumi necesarul de apa recomandat zilnic, ai putea sa iti faci niste obiceiuri care sa te ajute. De exemplu, ia mereu cu tine o sticla de apa, fie ca mergi la plimbare, fie ca pleci intr-o calatorie cu masina sau trenul. De asmenea, pe birou, tine intotdeauna o cana cu apa langa tine. Astfel iti aminti sa bei mai multe lichide.

4. Mananca sanatos

Incearca sa eviti pe cat posibil mancarea nesantoasa. Un truc care sa te ajute ar fi sa iti tii fructele si legumele pe primul rand din frigider. Astfel, pe acestea le vei vedea primele si vei uita de restul alimentelor mai putin sanatoase. Prin urmare, in timp iti vei face un obicei din a alege produsele alimentare benefice pentru sanatatea inimii tale.

5. Fa un control al colesterolului

Daca obisnuiesti sa consumi alimente bogate in grasimi saturate, nivelul colesterolului va creste. Insa, pentru a iti mentine colesterolul in limitele normale, mananca produse ce contin putine mai putin grasimi saturate, precum legumele, fructele sau cereale.

6. Incearca sa reduci consumul de sare

Pentru a ajuta nivelul presiunii sangelui, ai grija la consumul de sare. Astfel, pe langa reducerea consumului de mancaruri sarate pe care le gatesti acasa, citeste etichetele produselor pentru a  observa daca acestea au ca ingrediente compusi din sodiu.

7. Renunta la fumat

Tigarile sunt daunatoare inimii, astfel un prim pas pentru sanatatea acesteia ar fi renuntarea la fumat. Poti sa ceri sfatul unui medic pentru acesta decizie. In felul acesta vei primi mai multe informatii care te vor ajuta sa iei o deciei buna pentru tine si inima ta.

8. Controleaza-ti greutatea

Kilogramele in plus nu sunt doar inestetice, ci pot creste riscurilor bolilor de inima sau diabet. Daca doresti sa tii un regim de slabit, fa acest lucru treptat. Fa mai mult miscare, redu porti zilnica de calorii si tine evidenta rezultatelor. De asemenea, o vizita la un specialist este recomandata, pentru ca acesta iti va recomanda o dieta potrivita metabolismului tau.

9. Ramai pozitiva

Stresul poate fi daunator inimii tale. Prin urmare, incearca mereu sa vezi partea buna a lucrurilor. Vei observa ca legile atractiei vor functiona astfel incat vei avea de partea ta doar ce e mai bun.

10. Ofera-ti recompense

Nu e usor sa iti schimbi modul de viata. Prin urmare, pentru ca alegi sa ai o inima mai sanatoasa si faci eforturi pentru asta precum exercitiile fizice, renuntarea la fumat ori o dieta echilibrata, e indicat sa iti oferi din cand in cand mici recompense. Acestea pot inseamna de la mancarea unui desert preferat la o zi petrecuta la spa.

Tu ce alte moduri de a avea grija de inima ta mai cunosti?

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *