Brain food sau alimentele bune pentru creier

Scris de: la data: January 12, 2016
Share Button

Introdu in hrana ta zilnica si alimentele bune pentru creier si vei reusi astfel sa iti cresti sansele de a-ti mentine mintea sanatoasa pentru tot restul vietii. Este cunoscut faptul ca odata ce imbatranim (din punct de vedere cronologic) si corpul nostru va imbatrani odata cu noi. Insa cercetatotrii au demonstrat ca iti poti imbunatati sansele de a-ti pastra mintea cat mai sanatoasa de-a lungul vitatii daca adaugi in alimentatie o mancare “smart”.

Alimentele bune pentru creier

brain-food-lifelonglearning-co-nz

Foto: lifelonglearning.co.nz / Brain food

Alimentele pentru creier sunt acele produse alimentare care ajuta creierul sa se mentina mai sanatos, dar sa si lucreze la capacitate maxima. Prin urmare, iata ce alimente iti pastreaza celulele cenusii mai fericite:

Afinele. Steve Pratt, autorului cartii “Superfoods: Fourteen foods proven to change your life” (Superalimente: 14 alimente dovedite care iti vor schimba viata n.r.) afirma ca intr-un studiu facut de cercetatori asupra animalelor, s-a descoperit faptul ca afinele protejeaza creierul de stresul oxidativ si poate reduce efectele unor boli cauzate de varsta preacum Alzheimer sau dementa.

Studiile au mai aratat, de asemenea, ca regimurile alimentare bogte in afine creste in mod semnificativ atat capacitatea de invatare, cat si capacitatea motorie.

Asadar, pentru un creier mai sanatos si agil, adauga zilnic o ceasca de afine in alimentatia ta, fie ca sunt inghetate, uscate sau proaspete.

Somonul salbatic. Pestii de apa adanca, asa cum sunt somonii, sunt bogati in acizii grasi esentiali omega-3 care sunt elementari pentru functiile creierului. De asemenea, mai contine si substante anti-inflamatorii, iar specialistii recomanda consumarea somonului de cel putin doua ori pe saptamana.

Nucile si semintele. Nucile si semintele sunt o buna sursa de vitamina E. Lipsa acestei vitamine este asociata cu procesele cognitive scazute, legate in general de inaintarea in varsta. Adauga 20-30 de grame de nuci, alune, migdale, seminte de floarea-soarelui, seminte de susan etc la dieta zilnica si acestea vor fi mai sanatoase decat untul de arahide sau tahini. Consumateraw sau prajite, acestea vor fi bune oricum pentru creier.

avocadoAvocado. Avocado este aproape de fel de bun ca afinele in procesul de imbunatatire a sanatatii creierului. Acesta contribuie la circulatia sangelui care este direct legata de o minte cat mai sanatoasa si agera si previne astfel riscul de hipertensiune.

Cerealele integrale. Fulgii de ovaz, orezul brun sau graul itegral pot reduce riscul bolilor de inima.

Fiecare organ din corp este dependent de circulatia sanguina. Prin urmare, daca doresti sa imbunatatesti sanatatea cardiovasculara, trebuie sa imbunatatesti circulatia sangelui in toate organele din sistem, iar asta include si creierul.

De asemenea, pe langa cerealele integrale sunt recomandati si germenii de grau pentru ca acestia sunt bogati in fibre, vitamina E si omega-3.

Leguminoasele. Consumul des de leguminoase, in special de linte si fasole neagra va stabiliza nivelul glucozei (zaharul din organism). Acest lucru te va ajuta sa ai un creier cat mai activ si “energic”.

Sucul de rodie. Legumele colorate si citricicele sunt vazute ca “brain foods” datorita proprietatilor antioxidante, ce protejeaza creierul si lupta impotriva radicalilor liberi. De asemenea, incearca sa le consumi fara zahar, cel putin fructele, pentru ca acestea au in alcatuirea chimica si glucide.

Infuziile de ceai verde. Doua-trei cani de ceai proaspat pe zi, fie ca este cald, fie ca este rece, vor contine o doza de cafeina care va da creierului putere sa functioneze si-l va ajuta sa aiba o memorie mai buna, sa se poata concentra si  per total, iti vor da o stare de bine.

Ciocolata neagra. Ciocolata neagra are proprietati antioxidante puternice, contine cativa stimulanti naturali, precum cafeina, care ajuta concentrarea si stimuleaza producerea de endorfine care imbunatatestea starea. Cateva patratele de ciocolata neagra e zi iti va oferi proate beneficiile de care ai nevoie pentru creier.

Acum ca ai luat cunostinta de alimentele bune pentru creier, vei incepe sa le adaugi mai des in regimul tau zilnic?

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *