9 alimente recomandate pentru sanatatea ochilor

Scris de: la data: January 11, 2016
Share Button

Ochii sunt considerati fereastra sufletului, dar acestia reprezinta mai mult decat atat. Pentru ca vazul este unul dintre simturile esentiale ale noastre, ce ne ajuta sa ne bucuram de lucrurile frumoase care ne inconjoara, este indicat sa oferim permanent nutrientii si vitaminele necesare unei bune functionari a ochilor.

Iata ce alimente sunt recomandate pentru sanatatea ochilor

9 alimente bune pentru ochii tai

Close up of woman's eyes

Foto: huffingtonpost.com / Sfaturi pentru ochi sanatosi

In cazul in care nu stii ce alimente sunt bune pentru santatea ochilor tai, afla ca legumele ar trebui sa nu iti lipseasca din farfurie. Dar hai sa vedem mai bine care sunt acestea.

1. Morcovii

Nu mai reprezinta de mult un secret faptul ca morcovii sunt buni pentru ochii tai. De altfel, nu doar morcovii, ci toate fructele si legumele portocalii. Acestea iti ajuta si iti protejeaza vederea datorita betacarotenului, un fel de vitamina A, care da culoarea specifica acestor alimente.

Prin urmare, daca doresti sa consumi o mancare ce iti ajuta retina, dar si celelalte parti ale ochiului sa functioneze corect, nu uita sa adaugi si morcovi in dieta ta.

2. Frunzele verzi

Nu doar betacarotenul este esential pentru ochii tai. Astfel, pentru o vedere cat mai buna antioxidantii, precum luteina, vor contribui de asemenea la sanatatea acestora. Antioxidantii sunt intalniti in salatele verzi, si, in general, in toate legumele cu frunze verzi.

Aceste alimente nu doar ca vor fi bune ca garnituri la felurile principale, dar vor scadea, de asemenea, riscurile unor boli de ochi precum cataracta.

3. Ouale

Albusul de ou este o prima sursa de luteina si zeaxantina, antioxidanti esentiali pentru ochii tai. De asemenea, contine si zinc. Acesta ajuta in diminuarea riscului unei degenerari maculare, conform specialistilor in oftalmologie.

4. Citricele si fructele de padure

Ambele categorii de fructe au un continut bogat de vitamina C, despre care s-a demonstrat ca are un rol important in reducerea riscului de aparitie a unei degenerari maculare sau a cataractei.

migdale5. Migdalele

Migdalele contin vitamina E, care, asemenea vitaminei C si a zincului, contribuie la reducerea degenerarii maculare. Asadar, o mana de migdale iti va asigura aproximativ jumatate din doza zilnica recomandata de vitamina E. Deci, consuma-le cu incredere daca doresti sa ai grija de sanatatea ochiilor tai.

6. Pestele gras

Tonul, somonul, ansoa, pastravul sau macroul sunt bogate in DHA, un acid  ce se afla in compenenta acidului gras omega-3. Acesta se gaseste de asemenea si in retina si este responsabil de mentinerea globului ocular omed si impedica sindromul de „ochi uscat”.

Prin urmare, incearca sa consumi cat mai des mese ce contin peste gras, deoarece acesta este bun pentru ochii tai. Totusi, in cazul in care nu obisnuiesti sa consumi mancaruri cu peste, poti incerca suplimente de omega-3 sau alternative vegetale in cazul in care urmezi un regim vegan.

7. Leguminoase

Fasolea simpla, neagra sau pestrita, dar si lintea sunt unele dintre numeroasele alimente recomandate pentru ochii tai. Acestea sunt o sura de bioflavonoide si zinc ce protejeaza retina si scad in acelasi timp riscurile unor boli de ochi.

8. Semintele de Floarea-Soarelui

Contribuie la sanatatea vederii tale prin consumarea pe post de snack a semintelor de Floarea-Soarelui. Acestea sunt o excelenta sursa de vitamina E si zinc, care au un rol important in acuitatatea vizuala.

9. Carnea de vita

Daca pana acum am mentionat cu precadere legumele, fructele sau semintele benefice pentru ochii tai, afla ca pe langa carnea de peste si cea de vita este la fel de recomandata pentru o vedere cat mai buna. Astfel, daca vei consuma cu moderatie o portie de carne de vita aceasta va contribui la sanatatea ta vizuala datorita continutului de zinc si vitamina A.

Tu mai stii alte alimente bune pentru ochii tai?

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *