Cum sa renunti la fumat in 6 pasi

Scris de: la data: January 9, 2016
Share Button

Sa renunti la fumat nu este intotdeauna usor, insa cu ambitie si un plan pe care sa il respecti, ai mari sanse sa reusesti. Nicotina nu doar ca este una dintre cele mai periculoase si accesibile substante care creeaza dependenta, dar afecteaza atat fumatorii activi, cat si pe cei pasivi, in mod special copii. Asadar renuntarea la fumat va fi un punct bonus nu doar pentru sanatatea ta, cat si a celor din jur. Iar ca sa reusesti sa scapi definitiv de acest viciu iti recomandam urmatorii pasi care sa te ajute.

6 pasi prin care sa renunti la fumat

stop fumatului

De cele mai multe ori este dificil, mai ales pentru un fumator inrait, sa renunte peste noapte la tigari. Tocmai de aceea este indicat sa iei in calcul anumite etape care te vor ajuta in acest proces.

1. Gaseste-ti motivul

Pentru a fi cat mai motivata ai nevoie de un temei puternic pentru a renunta la fumat. Poate fi grija pentru sanatatea membrilor familiei sau scaderea riscurilor de boli de inima, cancer sau alte probleme medicale cauzate de tigari. Prin urmare, alege cel mai puternic motiv pentru care vrei sa nu mai ai contact cu nicotina si aminteste-ti-l pe toata durata procesului de evitare a fumului de tigara.

2. Cere sfatul unui specialist

Un doctor va stii ce sa iti recomande atunci cand te hotarasti sa renunti la fumat. El este familiarizat cu reactiile adverse, astfel va stii sa te informeze pentru ca tu sa stii mai bine prin ce schimbari va trece corpul tau. De asemenea, iti va putea recomanda plasturi cu nicotina sau diverse medicamente in cazul in care survine stresul sau agitatia de dupa renuntarea la tigari.

3. Vorbeste cu cei dragi

Prietenii si familia ar trebui sa stie de dorinta ta de a renunta la fumat. Astfel, spune-le de planul tau pentru ca astfel te vor incuraja sau te vor avertiza in cazul in care esti pe punctul de a te reapuca de vechiul viciu.

4. Invata sa te relaxezi

Motivul pentru care majoritatea fumeaza este ca nicotina ii ajuta sa se relaxeze. Prin urmare, odata ce ai renuntat, e foarte posibil sa te simti mai stresata si agitata. Astfel, invata sa iti controlezi aceste emotii prin diverese tehnici de relaxare. Fie ca e vorba de o ora de masaj, yoga, privitul unul film sau ascultarea CD-ului preferat, cauta sa gasesti o maniera de a te linisti, cu precadere in primele saptamani de cand ai spus NU tigarilor.

5. Evita alcoolul si cafeaua

Cei mai multi fumatori asociaza alcoolul sau cafeaua cu tigarile. Prin urmare, dupa ce te-ai lasat de fumat, evita sa consumi bauturi alcoolice pentru ca exista sanse sa iti doresti cu ardoare sa iti aprinzi o tigara, asa cum obisnuiai inainte. Incearca de asemenea sa inlocuiesti cafeaua cu un ceai sau suc natural din acelasi motiv mentionat mai sus.

6. Fa curatenie

Odata ce te-ai lasat de fumat curata fiecare scrumiera din casa si scapa de brichete. De asemenea, spala asternuturile si curata covoarele, draperiile si canapelele pentru a scoate astfel mirosul de nicotina. Dupa ce ai aersit toata casa, inclusiv hainele din garderoba, fa acelasi lucru si cu interiorul masinii daca obisnuiai sa fumezi in timp ce conduceai.

7. Fa miscare

Daca vei fi activa exista sanse mai mari ca nicotina sa paraseasca organismul mai repede, prin urmare si dorinta de a fuma va disparea mult mai usor. Daca iti doresti cu ardoare o tigara, incearca in schimb sa iesi pentru 30 de minute la jogging sau scoate-ti pur si simplu cainele la o plimbare in parc. Caloriile arse astfel vor fi si o recompensa pentru ca ai renuntat la fumat, prin urmare, vezi mereu partea pozitiva a acestei situatii, pentru ca un moral ridicat te va ajuta mult in aceasta perioada.

Tu ce alte metode mai cunosti pentru a renunta la fumat?

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *