Joie de vivre à la Paul

Scris de: la data: October 27, 2015
Share Button

Logo Paul 300V-ati intrebat vreodata de ce Franta este tara care lanseaza mereu cele mai multe tendinte in fashion,  parfumerie, cosmetica, arta culinara (de unde si cinele romantice pe Riviera Franceza cu muzica de iti inmoaie genunchii si iti trezeste fiori), patiserie, dulciuri si altele?

Se spune ca designerii francezi au „imbracatˮ moda si au transpus-o intr-o noua dimensiune, atunci cand au introdus termenul haute couture, pe la inceputul secolului al XVIII-lea, pentru a diferentia creatiile originale, croite de mana din cele mai bune materiale, de cele pentru publicul larg (Prêt-à-Porter). Creditele merg catre Rose Bertin, designerul vestimentar al reginei Marie Antoinette, care a reinventat moda si a adus-o in cultura franceza, raspandita apoi si in Europa cu inspiratii din arta, arhitectura, muzica si tinutele inaltei societati prezente la balurile de la Versailles.

In timpul in care se producea schimbarea si raspandirea noilor tendinte, antreprenorii vremii isi adaptau din mers afacerile la ceea ce era nou si la mare cautare: bucatarii pregateau cele mai fine preparate sau deserturi, iar cei care detineau mici localuri lansau saloanele de ceai la care aderau doamnele si domnisoarele pentru ultimele “barfe” in timp ce savurau o prajitura cremoasa si apetisanta.

Daca ne uitam la ceea ce ne inconjoara astazi, constatam ca, practic, avem aceleasi aspiratii si obiceiuri, dar cu alte elemente – stil de viata cochet si fancy, stil vestimentar neobisnuit (tinute diferite care contureaza personalitatea fiecaruia). La fel sunt si iesirile in oras cu prietenii. Ne intalnim cu ei la o cafea sa discutam ultimele noutati din cultura, fashion sau povestim experientele pe care le-am trait in ultima perioada. De asemenea, sunt foarte multi indragostiti de tot ce inseamna français, italian sau spaniol care aspira catre un stil de viata caracteristic acestor tari.

De exemplu, odata cu modernizarea si evolutia societatii, multe branduri frantuzesti extinse in afara granitelor ofera posibilitatea fanilor sa se bucure de produsele sau serviciile lor astfel incat cei care apreciaza haute couture in adevaratul sens al cuvantului sa savureze din plin „gustulˮ Frantei.

Un exemplu in tara noastra sunt brutariile Paul, pozitionate ca promotorul conceptului „Art de vivre à la française”, adica al unui stil de viata ce pune accent pe experiente gourmet si sofisticate, dar in acelasi timp traditionale si atemporale. De la lansarea brandului in Romania (2008) si pana in prezent, oferta de produse a fost diversificata in mod continuu si a fost adaptata pentru fiecare moment de consum, mereu in pas cu noile tendinte si la dispozitia clientilor cu cele mai delicioase si fine retete.

Pastrand traditia in care micul dejun este una dintre mesele principale ale zilei, momentul in care citesti presa sau iti incarci bateriile pentru un nou inceput, brutariile Paul pregatesc in fiecare zi delicatese in gama Le Petit Déjeuner. Aceste delicii te trimit prin prisma gustului pe meleagurile unde a fost inventat conceptul haute couture, acolo unde casele de moda au scris istorie si unde la vie en rose este un stil normal de viata pentru toate frantuzoaicele.

Le petit dejeuner

Le Petit Déjeuner include atat variante consistente de mic-dejun, precum Croque-Madame, Croque-Monsieur si Oeuf sur plat, cat si unele mai usoare, pentru cei care doresc doar o gustare dimineata: cafea si croissant, fresh de portocale cu pain au chocolat sau omleta in diverse combinatii frantuzesti. Acestea vin ca o completare a gamei ce ofera fanilor o serie completa de specialitati frantuzesti, intarind cultura unui petit-déjeuner à la française plin de savoare si eleganta in stil caracteristic.

Cafea si croissant

Magia povestii porneste de la elementele comune ale primelor trei produse mentionate mai sus (Croque-Madame, Croque-Monsieur si Oeuf sur plat), doua simboluri ale bucatariei  frantuzesti si anume: pain de mie – painea cu gust dulceag si vinaigrette- sosul cu o aroma inconfundabila. Croque-Madame si Croque-Monsieur, produse a caror reteta detine o istorie in bristo-urile frantuzesti inca din perioada modernismului, ne comunica acel l’art de vivre à la française si gustul rafinamentului, servite sub forma unui sandwich ce alinta papilele gustative intr-o maniera inedita. Diferenta dintre cele doua produse este constituita de elementul „in plus” al Croque-Madame; pe langa pain de mie, unt, emmentaler, sunca, salata, rosie coapta, vinaigrette, acesta mai contine si un ou ochi intins deasupra sandwich-ului.

Croque-MadameOuef sur plat se remarca prin simplitatea sa data de ingredientele usoare (pain de mie, oua, rosie coapta si salata), ce te duc cu gandul la un mic dejun undeva pe malul Rivierei Franceze, intr-o dimineata de vara plina de soare si briza marii ce scalda partea de sud a Frantei.

Toate preparatele inspirate din l’art de vivre à la française sunt considerate o imbinare a excelentei gastronomiei frantuzesti pentru categoria micului-dejun, prezentand atmosfera culinara a bristo-urilor pariziene, in contextul agitat al Bucurestiului, creand astfel o punte de legatura intre cele doua orase deja indrudite de istorie, cultura si moda, fiind alegerea perfecta pentru un grand moment de plaisir.

In Romania, lantul de brutarii Paul este prezent incepand cu anul 2008 si detine pana in momentul de fata 13 brutarii. Acestea se gasesc in Dorobanti, la Universitate, in Afi Palace Cotroceni, Baneasa Shopping City, Piata Romana, Mall Promenada, Mega Mall, Ploiesti Shopping City, dar si ca locatii de tip chariot in Bucuresti Mall, Plaza Romania, Baneasa Shopping City, Mega Mall si Sun Plaza.

Mai multe informatii despre produsele Paul poti gasi pe paginile de Facebook si Instagram ale brutariilor din Romania.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *