Tehnici de relaxare – Scapa rapid de stres prin 8 tehnici simple

Scris de: la data: August 4, 2015
Share Button

De ce avem nevoie de tehnici de relaxare? Stresul pe care il acumulam in fiecare zi ne poate crea probleme serioase atat pe plan psihic, cat si pe plan fizic sau relational. Chiar daca, in anumite limite, stresul ne poate ajuta sa ne respectam termenele limita si sa indeplinim toate task-urile pe care le avem atat la serviciu, cat si acasa si in familie, cand trece de un anumit prag, ne poate afecta negativ viata. Tocmai de aceea, este necesar sa stapanim cateva tehnici de relaxare, care sa ne ajute sa ne reechilibram emotional si sa ne facem viata mai usoara si mai placuta.

Autor: Mihaela Dinu

Tehnici de relaxare – Scapa rapid de stres prin 8 tehnici simple

Tehnici de relaxare / Foto: philly.com

Tehnici de relaxare / Foto: philly.com

1. Tehnici de relaxare –  Disputarea

Orice problema are o cauza si la fel se intampla si in cazul anxietatii, al depresiei sau al stresului. Intreaba-te care este aceasta cauza si invata sa accepti. Iti e mereu teama? Intreaba-te de ce. Afla daca ceea ce te sperie este atat de grav, incat sa merite atentia si suferinta la care te supui din cauza asta. La fel se intampla si in cazul depresiei. Cauza depresiei poate fi o problema amplificata si catastrofatasi nu o problema fara sanse de rezolvare.

Tehnica disputarii este folosita cu mare succes in psihoterapia cognitiv-comportamentala si cel mai bun tratament al starilor de panica si al depresiei. Chiar daca este prezentata ca uan dintre cele 8 tehnici de relaxare, disputarea poate fi numita si tehnica de vindecare sau de echilibrare.

2. Tehnici de relaxare – Tehnica reglarii respiratiei

Inspira numarand rar, pana la 5, si apoi expira in acelasi mod. Reglarea respiratiei va duce rapid si la calmare, daca esti nervoasa, dar va reduce si din intensitatea anxietatii. Este un exercitiu bun pentru reducerea senzatiilor neplacute care apar in anxietate si poate fi folosit pentru a obtine un rezultat rapid.

3. Tehnici de relaxare –  defularea

Tipa, sparge, loveste, plangi, insa nu inante de a te gandi in ce mod te vor afecta pe tine si cum ii vor afecta pe ceilalti lucrul asta. Una dintre variantele tehnicii defularii, adica a exteriorizarii sentimentelor negative, este de a plange atunci cand nu esti vazut si a tipa atunci cand nu esti auzit. Daca simti nevoia sa plangi, plangi, insa nu uita sa si analizezi probleme tale si sa vezi daca nu cumva le interpretezi si le catastrofezi. Uneori, suntem mai afectati decat ar fi cazul.

4. Tehnici de relaxare –  Razi din toata inima!

Razi cat poti! Poate ca acesta este chiar unul dintre cele mai bune sfaturi pe care le poate primi cineva. Rasul ajuta intr-o multime de moduri, astfel ca tehnica aceasta poate fi utilizata de oricine. In plus, rasul e molipsitor, duce la apropiere si creeaza oportunitati de comunicare.

Stimuleaza-ti rasul apeland la orice te amuza: citeste glume, vizioneaza sitcom-ul favorit sau rememoreaza amintiri hazlii din trecutul tau.

Razi din toata inima - Tehnici de relaxare

Razi din toata inima – Tehnici de relaxare

5. Tehnici de relaxare – Fii prezenta

Fii prezenta! Hic et nunc! Expresia “hic et nunc” inseamna “aici si acum” si se refera, printre altele, si la constientizarea a ceea ce se intampla aici si acum. Fii atenta la detaliile din imediata ta apropiere. Simte vantul care iti trece prin par, moliciunea ierbii pe care o strivesti cu pasii tai, racoarea apei pe care o bei si complexitatea gustului mancarii pe care tocmai o consumi. Simte si traieste, bucura-te de fiecare detaliu care iti desavarseste existenta si experienta de aici si de acum.

6. Asculta muzica de relaxare

Cercetarile au aratat ca poti sa te reechilibrezi si poti sa scapi de stres ascultand muzica de relaxare. Creeaza-ti propria lista de melodii preferate, melodii care iti inspira optimism si te ajuta sa te relaxezi.

7. Tehnici de relaxare – Meditatia

Meditatia reprezinta o alta tehnica de relaxare. Obisnuieste-te sa aloci meditatiei cateva minute in fiecare zi. De altfel, doar 5-10 minute de meditatie zilnica te pot ajuta la ameliorarea stresului si anxietatii. “Cercetarea arata ca meditatia zilnica poate modifica anumite cai neuronale ale creierului, facandu-te mai rezistente la stres”, spune psihologul Robbie Maller Hartman, antrenor de sanatate si wellness din Chicago.

Tot ceea ce trebuie sa faci este sa stai drept cu ambele picioare pe podea. Inchide ochii si concentreaza-ti atentia pe vocea ta. Recita cu voce tare o mantra pozitiva sau pur si simplu spune-ti cateva sintagme motivationale, cum ar fi “ma simt linistita” sau “ma iubesc pe mine.” De asemenea, poate fii util sa iti pozitionezi palma pe burta, pentru a sincroniza mantra cu respiratia ta.

8. Tehnici de relaxare – tehnica “Stop gand”

Atunci cand stresul te copleseste, poti sa apelezi la tehnica “Stop gand”. Ceea e trebuie sa faci este sa iti spui de cateva ori “stop gand” si sa te concentrezi strict pe aceasta expresie. Creierul nu se poate concentra pe doua lucruri, astfel ca in momentul concentrarii tale pe expresia de mai sus, de fapt, te vei rupe de tot ceea ce se intampla atat in exterior, cat si in interior. Rezultatul va fi o scurta perioada in care sa te poti detasa fata de grijile coplesitoare si un ragaz de care cu siguranta aveai nevoie. Se spune ca atunci cand nu vezi ceea ce toti ceilalti vad sau cand nu faci fata unei situatii, e bine sa te indepartezi si sa privesti problema din departare si cu o oarecare detasare.

Atunci cand simti ca ai nevoie de relaxare, fa ceea ce tie iti face placere, nu te ghida doar dupa sfaturile si regulile scrise. Pentru fieare dintre noi, relaxarea poate insemna cu totul altceva. Doar pentru ca pentru unii constientizarea prezentului inseamna obtinerea relaxarii profunde, nu inseamna ca la tine va avea neaparat acelasi efect. Pentru tine poate sa nu functioneze in acelasi mod fiecare tehnica. In general, impotriva stresului se recomanda activitatile placute. Deci fa ceea ce iti place si ceea ce pe tine te face fericita.

Deoarece, fara rezolvarea cauzei, starile neplacute tind sa reapara, se recomanda ca alaturi de tehnici de relaxare sa se opteze si pentru metode prin care se poate obtine rezolvarea problemei si nu doar ameliorarea simptomatologiei.

Tu la ce tehnici de relaxare apelezi?

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *