Cum poti deveni vegetarian

Scris de: la data: July 2, 2015
Share Button

Ai vrea sa adopti un regim de viata sanatos, dar nu iti poti imagina cum ai putea trai fara carne, care trebuie sa recunosti ca iti place foarte mult. Totusi, daca vrei sa reduci consumul de carne sau chiar sa devii vegetarian, iata cateva sfaturi care iti vor fi de folos.

Autor: Claudia Ilies

Cum poti deveni vegetarian

legume - cum poti deveni vegetarian

De ce dauneaza sanatatii excesul de carne

Consumul de carne rosie si mezeluri favorizeaza aparitia cancerului, iar specialistii ne recomanda sa reducem consumul de carne rosie si procesata. Nu trebuie sa consumam mai mult de 500 de grame de carne rosie (vita, porc, rata) pe saptamana, ceea ce inseamna ca nu suntem obligati sa renuntam definitiv la carne, ci doar sa fim atenti la cat consumam.

Cu toate acestea, carnea contine proteine care furnizeaza aminoacizi esentiali, oligoelemente (mai ales fier), vitamine (B12) si lipide.

Carnea este daunatoare, din cauza nivelului mare de grasimi saturate, care genereaza boli cardio-vasculare. Metoda de preparare are importanta: daca o servesti grill, la gratar sau prajita in ulei, riscul de cancer devine mai mare. Continutul de fier reprezinta un factor de risc daca se asimileaza in exces. In cantitati mari, fierul are efect pro-oxidant si elibereaza radicali liberi.

Pentru a deveni vegetarian, trebuie sa inlocuiesti placerea de a manca atat carnea, cat si mancarurile care o contin, cu alte placeri noi.

peste - tranzitia spre un meniu vegetarianCreste consumul de fructe si legume, lactate si peste

Fructele si legumele pot fi consumate fara limite, crude, fierte sau uscate si sunt pline de vitamine, oligoelemente, antioxidanti, glucide si lipide.

Pestele si fructele de mare vin sa suplineasca nevoia de omega3 si proteine, iar lactatele iti vor furniza calciu.

Cum poti deveni vegetarian

Programeaza-ti farfuriile preferate. Cu siguranta iti plac si felurile de mancare fara carne. Incearca sa mananci aceste feluri timp de 2-3 saptamani si vei descoperi ca nu e chiar asa neplacut sa mananci fara carne. Ai de ales dintr-o multitudine de retete: pizza cu legume, omlete, salate.

Daca nu ai timp sa gatesti si cumperi mancare gata pregatita, alege tot feluri fara carne: salata de vinete, humus, pachetele de primavara.

Descopera regimul raw-vegan si incearca gusturi si placeri noi: fructe exotice, cereale. Incearca toate tipurile de lapte existente : de cocos, orez, soia, ovaz. Frecventeaza restaurantele care servesc exclusiv acest tip de mancare.

Profita de vremea buna pentru a servi un gratar din legume: ardei, vinete, dovlecei, ciuperci.

Descopera retete din bucataria lumii care se prepara fara carne. O perioada vei tot incerca noi retete si nu vei simti lipsa carnii.

Proteinele de origine animala pot fi inlocuite cu cele de origine vegetala: mazare, naut, spirulina.

Nu va fi usor sa renunti din prima la carne, asa ca solutia ar fi sa iti programezi anumite zile din saptamana in care sa nu mananci carne. Poti profita de zilele sau perioadele de post pentru a-ti pune in aplicare planul.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *