Sport: sfaturi cheie pentru a ramane tinere

Scris de: la data: February 20, 2015
Share Button

corp perfectDaca vrei sa ramai tanara si in forma, trebuie sa te ingrijesti de acest aspect inca de la 30 de ani. De tine depinde calitatea vietii, exista anumite activitati care te pot ajuta sa iti pastrezi frumusetea si sanatatea, pentru cat mai mult timp. Ce trebuie sa faci ?

Autor : Claudia Ilies

Intarirea oaselor

Efectul anti-age: intretinerea oaselor reprezinta un gest care poate conduce la evitarea pierderii catorva centimetri la momentul instalarii menopauzei. Vorbim despre reinnoirea celulelor, care, ca si alte parti ale organismului, devin mai putin active odata cu inaintarea in varsta. Anumite activitati sportive induc o stimulare mecanica eficienta pentru oase: Pilates, de exemplu, tip de antrenament menit sa antreneze muschii in profunzime, actionand chiar in structura osoasa. La fel si yoga, care mobilizeaza intreaga coloana vertebrala. La fel de eficient este si mersul pe jos rapid, care actioneaza toate grupele musculare. Daca vei purta in spate un rucsac incarcat de 2, 3 kg, vei beneficia de efectul de incarcare asupra oaselor. Gata! La treaba: de doua ori pe saptamana, cate o ora.

Tricepsii si umerii

Pentru a evita aparitia pieilor care atarna sub brate, trebuie sa actionezi rapid. Trei exercitii se recomanda:

1) cu bratele intinse pe verticala, faceti cate 2-3 serii a cate 20 de cerculete, variind amplitudinea.

2) asezata pe podea , pune mainile pe sol la nivelul feselor. Picioarele sunt intinse bine, in fata iar cu mainile vei apuca calcaiele. Vei practica astfel exercitii de flexie-extensie, cate 20 pe serie.

3) cu capul in jos, intinde bratele cu degetele intinse, fara sa atingi podeaua. Ramai in aceasta pozitie timp de 10 secunde.

Pastrarea echilibrului

Scopul acestui exercitiu este sa iti pastrezi flexibilitatea in timp. Ce trebuie sa faci ? Sa te plimbi pe o linie dreapta imaginara. Apoi, stai dreapta, cu un genunchi la piept, pastrandu-ti echilibrul timp de 10 secunde. Inchide ochii si ramai asa, inca 5 secunde. Repeta exercitiul cu celalalt picior.

Respiratia

Aceasta favorizeaza schimburile fiziologice, permite eliminarea deseurilor si scade nivelul de anxietate. Inspira timp de 5 secunde, apoi expira timp de 5 secunde. Repeta exercitiul de o durata de 3 minute. Efectele pot dura timp de 4 sau 6 ore, asa ca se recomanda practicarea exercitiului de 3 ori pe zi. Practicarea regulata permite reducerea stresului si pastrarea calmului.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *