Alimente vegan bogate in proteine

Scris de: la data: January 4, 2015
Share Button
Quinoa canigivemydog.com

Foto: canigivemydog.com

Exista alternative foarte bune ale proteinelor de origine animala. Ele pot fi gasite in leguminoase, cereale si oleaginoase.  Gasim in acestea proteine bune, sanatoase atat pentru copii cat si pentru adulti. Iata cateva dintre acestea:

Autor: Claudia Ilies

Leguminoase

Din familia leguminoaselor poti consuma cu incredere: linte, fasole, naut, mazare si soia. Toate sunt bogate in proteine si poti fi consumate ca fel principal, intr-o multitudine de retete.

Cereale

Din familia cerealelor, poti conta pe mei, orz, porumb, hrisca, secara, quinoa sau hranitorul orez.

Seminte si fructe

Dintre semintele oleaginoase amintim arahidele si semintele de dovleac. In categoria fructelor, poti include in meniul tau nucile, migdalele si fisticul.

Trebuie sa stii ca, in cadrul unui regim variat, fie el si vegetal, aportul de proteine este suficient daca nevoile calorice sunt satisfacute.

Proteinele vegetale pot satisface nevoile nutritionale, daca regimul variat bazat pe legume, asigura organismului necesarul de energie.

Proteinele de origine animala au o reputatie buna deoarece au o valoare biologica ridicata si contin opt aminoacizi esentiali in proportii adecvate. In cazul proteinelor vegetale (soia face exceptie), putem vorbi de o deficienta in aceasta privinta, asa ca trebuie sa iti alcatuiesti meniul zilnic cu o grija sporita.

Carente alimentare

Daca nu vrei sa suferi din cauza anumitor carente, meniul tau trebuie sa contina:

fasoleQuinoua: poate inlocui pastele sau orezul din farfuria ta. Cu un continut de 11 g de proteine pe ceasca, quinoua iti diversifica farfuria si ii confera o aroma subtila. Este plina de fibre si te poti bucura in tihna de ea, daca ai intoleranta la gluten.

Lintea: este un aliment incredibil, usor de gatit (nu trebuie sa o lasi la inmuiat, cum este in cazul fasolei) pentru feluri calde sau antreuri reci. Preparatele sunt apreciate si de copii, bogate in fier, fibre si magneziu, un cocktail ideal pentru organismul si silueta ta.

Fasolea: orice fel este binevenit pentru retete traditionale, exotice sau mexicane. Preparatele sunt gustoase si cremoase si iti pot oferi o varietate de minerale si vitamine.

Share Button

Ti-a placut acest articol? Da-i un vot si posteaza un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *